کد خبر: ۳۶۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۵۰
عبدالله گل:

به احمدی نژاد نگفته ایم نیا

آفتاب‌‌نیوز : وی پس از شرکت در ضیافتی با همسرش در آنکارا به مناسبت ایام عید قربان در پاسخ به پرسش های مربوط به این سفر اظهار داشت: «زمان دیدار احمدی نژاد و هماهنگی آن در چارچوب برنامه های سزر رئیس جمهور ترکیه تثبیت خواهد شد.» وی به طبیعی و عادی بودن دیدار رئیسان جمهور کشورهای همسایه نیز تاکید کرد. وی با اشاره به خبرهای مبنی بر درخواست اسرائیل از ترکیه با مضمون اجازه ندادن به احمدی نژاد برای دیدار از این کشور گفت: «این ادعا صحت ندارد. ترکیه تصمیماتش را مستقلاً اتخاذ می کند.»

دیدار سزر از اسرائیل 

در حالی که برنامه ی دیدار احمدی نژاد از ترکیه هنوز مشخص نشده، پیش بینی می شود نجدت سزر رئیس جمهور ترکیه در ماههای آینده دیداری از اسرائیل به عمل آورد.

این دیدار که در پی دعوت موشه کاتساو رئیس جمهور اسرائیل برنامه ریزی شده است در ماه مه یا ژوئن به عمل خواهد آمد. تلاش می شود سزر در این سفر با رهبران فلسطینی نیز دیداری به هم رساند. رئیس جمهور اسرائیل در ژوییه ی سال 2003 از ترکیه دیدار کرده بود.

احمدی نژاد در دیدار خداحافظی خالد بوزکورت آران سفیر کبیر ترکیه در تهران در روز دوشنبه گفت: «منافع ملی، منطقه ای و بین المللی ایران و ترکیه به یکدیگر وابسته است.»

وی گفت: «انتظار می رود روابط دو کشور رو به گسترش باشد» و افزود:‌ «ایران و ترکیه می توانند در زمینه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی پلی بین شرق و غرب باشند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین