کد خبر: ۳۶۷۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

تقابل ظریف و کری در نمایشگاه کتاب

نخستین کتاب تحلیلی درباره‌ی مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز : کتاب «ماراتن مذاکرات هسته‌ای؛ از سعدآباد تا کوبروگ»، به قلم نادر انتصار رئيس دانشکده‌ی علوم سیاسی دانشگاه بوستون و کاوه افراسیابی استاد دانشگاه بوستون آمریکا در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شد.

این کتاب با ترجمه‌ی سعید جعفری خبرنگار دیپلماسی خبرگزاری خبرآنلاین‌، و با انتخاب روح الله فقیهی ترجمه شده است. ناشر کتاب انتشارات قومس است که غرفه‌ی آن در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران قرار دارد.

این کتاب با نگاهی تاریخی-تحلیلی به پیشینه‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران در زمان رژیم پهلوی آغاز می‌شود و در ادامه با نگاهی دقیق و موشکافانه به تمامی ادوار مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی می‌پردازد.

در این کتاب مذاکرات هسته‌ای ایران در زمان دیپلمات‌هایی چون روحانی، لاریجانی، جلیلی و ظریف مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته‌ است.

یکی از نکاتی که این اثر را از دیگر کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند، نگاه حقوقی و البته راهبردی به آثار و تبعات تصمیمات و توافقاتی است که طرفین طی روند مذاکرات مختلف به آن دست یافته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، نکته  قابل توجه دیگر در خصوص این اثر، افزوده شدن یک فصل اضافه در ترجمه فارسی است که نویسندگان کتاب به صورت اختصاصی در اختیار مترجمان قرار داده اند. این فصل در نسخه انگلیسی که سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شده، وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین