کد خبر: ۳۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

اعلام آمار سقط در کشور

صدور۲۰ میلیون کارت هوشمند، آمار سقط ۱۵ برابر کشته های تصادف ،اختصاص اعتبار ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان ،اعلام آمار ازدواج دوم به بعد و ...از مهمترین اخبار رفاه و بهزیستی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در هفته جاری اخبار و وقایع مهمی در حوزه رفاه و آسیبهای اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

اختصاص اعتبار ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان  

 عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته از اختصاص اعتباری ویژه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبرداد و گفت: دولت نیز مکلف شده به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی عمل کند.

محمداسماعیل سعیدی در مورد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری افزود: در بودجه سازمان تامین اجتماعی امسال اعتباری ویژه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده و دولت مکلف شده تا در سال جاری این اقدامات را انجام دهد.

وی به مشکلات قانون جامع خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این قانون مشکلاتی دارد، اما متاسفانه هر سال دولت آن را تمدید می‌کند و هم دولت گذشته و هم فعلی زیر بار اصلاح این قانون نرفته‌اند و همان قانون قبلی را با تمامی مشکلاتش اجرایی می‌کنند.

 پروسه دریافت مجوز سقطِ قانونی طولانی است 

 رئیس انجمن جنین شناسی نیز هفته جاری با اشاره به اینکه بیمه ها درمان ناباروری را پوشش نمی دهند، گفت: خدمات استاندارد درمان ناباوری به وزارت بهداشت اعلام شده که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.

 دکتر محمدمهدی آخوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴ میلیون زوج ایرانی نابارور هستند، گفت: باید اقداماتی در جهت رفع مشکل این خانواده ها و همچنین باروری سالم آنها انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به سیاست گذاری هایی که در کشور انجام می شود ۸۰ درصد زوج ها بارورند و ۲۰ درصد آنها نابارورند و بر همین اساس باید عوامل ناباروری را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

اعلام آمار ازدواج دوم به بعد در کشور 

 مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال نیز در این هفته با اشاره به اینکه آمار ازدواج دوم به بعد در بین مردان و زنان به ترتیب ۵.۴ درصد و ۴.۱ درصد است، گفت: سن متعارف ازدواج افزایش یافته است.

 علی اکبر محزون به آمار ولادت ها در ۱۰ سال اول ازدواج والدین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۴.۷ درصد از ولادت ها در ۱۰ سال اول بوده است این در حالی است که در ۵ سال گذشته این آمار ۷۷.۱ درصد بوده است و نشان از کاهش آمارها در سال ۹۴ دارد.

وی همچنین آمار تولدها در ۵ سال اول و دوم را اعلام کرد و گفت: ۴۵.۴ درصد فرزندان در ۵ سال اول و ۲۹.۳ درصد نیز در۵ سال دوم ازدواج ها متولد شده اند در حالی که در سال های گذشته آمار ۵ سال اول ۵۲.۴ و آمار ۵ سال دوم ۲۴.۷ بود که آمار هر دو اینها کاهش یافته است و نشان دهنده تاخیر در فرزندآوری است.

 آمار سقط ۱۵ برابر کشته های تصادف درسال

به گزارش مهر،  یک پژوهشگر بحران جمعیتی در روزهای میانی هفته جاری با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار سقط جنین در سال گذشته انجام شده است، گفت: کمتر از ۶ هزار سقط در کشور قانونی بوده است.

دکتر حسین مروتی به بحث پیرامون آمار سقط جنین و دلایل آن در کشور پرداخت.

وی گفت: نخستین بار آمار سقط جنین در سال ۷۷ توسط مسئولین وزارت بهداشت اعلام شد که در آن تعداد سقط سالانه ۹۰ هزار مورد بیان شده بود که از این تعداد ۱۰ هزار مورد قانونی و مابقی غیرقانونی بود. برای بار دوم در سال ۹۲ آمار مربوطه اعلام شد و مشخص شد که تعداد سقط به ۲۵۶ هزار مورد رسیده است که در این میان تنها ۶ هزار مورد قانونی و مابقی غیرقانونی بوده است.

 اجرای طرح پژوهش ارزیابی وضعیت مناسب سازی در کشور

 رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نیز در این هفته از بررسی کارشناسانه طرح پژوهشی ارزیابی مناسب سازی در کشور خبر داد.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: طرح پژوهشی ارزیابی مناسب سازی در کشور به هیات دولت ارسال می شود.

وی گفت: در زمینه مناسب سازی گرچه اقداماتی صورت گرفته لیکن نتیجه مشخص و ملموس درجهت رفاه و حرکت مستقلانه جامعه هدف دیده نمی شود.

 صدور ۲۰ میلیون کارت هوشمند ملی 

 سخنگوی سازمان ثبت احوال نیز در اویل هفته جاری، در مورد جزئیات صدور کارت هوشمند ملی و همچنین آمار ازدواج و طلاق در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

 محمدابراهیم طریقت گفت: در این هفته سازمان ثبت احوال برنامه ها و همایش های مختلفی در استان ها برگزار می کند و همچنین این هفته از روز شنبه ۲۵ اردیبهشت تا روز ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد که برای هر روز شعاری خاص در نظر گرفته شده است.

وی در مورد کارت های هوشمند نیز گفت: تاکنون ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت هوشمند ملی صادر شده است که قصد داریم تا پایان سال جاری تعداد این کارت ها را به ۲۰ میلیون برسانیم.

طریقت در مورد طولانی بودن زمان صدور کارت هوشمند نیز تاکید کرد: به دلیل کمبود اعتبارات در حال حاضر پروسه صدور کارت کمی طولانی است که امیدواریم در آینده ای نزدیک زمان تحویل کارت را به کمتر از ۴۰ روز برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین