کد خبر: ۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۵

جلسه كاردينال ها براي انتخاب پاپ جديد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش بي بي سي، 115 كاردينالي كه واجد شرايط راي دادن هستند، امروز صبح مراسم عشاي رباني را به صورت عمومي در كليساي سن پيتر واتيكان برگزار مي كنند.

كاردينال ها در ساعت چهار و نيم بعدازظهر به وقت رم (دو و نيم به وقت گرينويچ) به كليساي سيستين مي روند و آن زمان ارتباطشان با جهان خارج قطع مي شود.

آنها سپس به دعا مي پردازند و تا زماني كه پاپ جديد انتخاب شود، هر روز حداكثر در چهار راي گيري مخفي شركت مي كنند.

با وجود اين، شوراي كاردينال ها در نشستي كه به انجمن محرمانه شهرت دارد، مي توانند تصميم بگيرد كه نخستين راي گيري را بعدازظهر دوشنبه انجام دهد يا بحث و تبادل نظر را تا پيش از راي گيري در صبح سه شنبه ادامه دهد.

تدابير سختگيرانه اي اعمال شده است تا تضمين شود كه هيچ كلامي از مباحث به جهان خارج راه نخواهد يافت.

بخش هايي از واتيكان مهر و موم شده است و تمام كاركناني كه با كاردينال ها در تماس خواهند بود، سوگند سكوت خورده اند.

تلفنهاي همراه، روزنامه ها و تلويزيون منع شده است و كليساي سيستين را براي يافتن ابزارهاي استراق سمع جستجو كرده اند.

بسياري از كاردينال ها روز يكشنبه در هتل دموس سانتا مارتا جاي گرفتند كه پشت ديوارهاي كوچك واتيكان واقع شده است.

اين هتل به دستور پاپ ژان پل دوم كه اوايل ماه جاري درگذشت، ساخته شد تا كاردينال ها طي مراسم فشرده راي گيري براي انتخاب جانشين او از آسودگي برخوردار باشند.

برخي كارشناسان پيش بيني مي كنند كه كشمكش شديد بين كاردينال هاي ليبرال و محافظه كار به نشستي طولاني و احتمالا انتخابي غافلگيركننده منجر مي شود.

با وجود شديدترين پنهانكاري هايي كه به عمل آمده است، برخي اشارات و احساساتي كه در انجمن مخفيانه جريان دارد ظاهرا از سوي كاردينال هاي ايتاليايي به مطبوعات ايتاليا درز كرده است.

همچنين كاردينال والتر كاسپر از آلمان روز شنبه در موعظه خود گفت كه كليسا به پاپي نياز دارد كه از مهارت فراواني در انجام وظايف كشيشي برخوردار باشد.

تنها نشانه واقعي از آنچه در درون كليساي واتيكان مي گذرد، دودي است كه بر اثر سوختن برگه هاي راي از دودكشي كه مخصوص همين كار تعبيه شده بر مي خيزد.

مواد شيميايي به برگه ها اضافه مي شوند تا به دود رنگ بدهند؛ دود سياه نشانه ناكامي در گزينش پاپ و دود سفيد به معناي انتخاب پاپ جديد است.

امسال برخاستن دود سفيد همراه با به صدا درآمدن ناقوس كليساي سن پيتر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین