کد خبر: ۳۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

هشدار سید حسن نصرالله دربارۀ خطر نکبت بزرگ

دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار درباره خطر توطئه آمریکا و هم پیمانانش علیه مقاومت در منطقه؛ استفاده از تروریستها جهت نابودی مقاومت را نکبت بزرگ نامید.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسن نصرالله در آغاز این سخنان با تبریک ایام شعبانیه گفت: این ایام شعبانیه را که سرشار از اعیاد و خاطرات و مناسبتها و معانی و مفاهیم جهاد و جانفشانی و صبر و امید است، تبریک می‌گویم.

سید حسن نصرالله گفت: امروز باید روز "نکبت" (سالروز اشغال فلسطین) را که مانند همه مسائل مربوط به پرونده فلسطین رو به فراموشی است، یاد آوری کنیم.

وی افزود: از ده‌ها سال قبل اینگونه برنامه ریزی شده است که امت چنین روزهایی را به فراموشی بسپارد.. در چنین روزهایی نکبت در فلسطین اتفاق افتاد و زمینه ر ا برای سیطره بر مقدسات در سال 1967 فراهم کرد .. صدها فلسطینی از خانه‌هایشان رانده شدند و هزاران نفر کشته شدند و بسیاری از روستاها که بخش اعظم آن از اراضی فلسطینی بود به دست صهیونیستها اشغال شد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: رنج و مشکلات همچنان باقی است و آثار نکبت هنوز وجود دارد و کل امت همچنان از آثار و پیامدهای آن نکبت رنج می برد.

سید حسن نصرالله گفت: انگلیسی ها و در پس پرده آنها غرب، باندهای صهیونیستی و تروریسم را آوردند و رژیم اسرائیل را بنیان نهادند و کل منطقه را به لبه پرتگاه بردند، این کارها برای پروژه انگلیسی غربی جهت سیطره بر کل منطقه ما بود.. آنان به سرعت اسرائیل را به رسمیت شناختند درحالیکه ملت فلسطین همه تلاش خود را برای به رسمیت شناخته شدن به کار گرفته.

* نکبت جدید وارث انگلیس در منطقه

به گزارش العالم، دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در سالهای اخیر، منطقه شاهد نکبتی از وارث انگلیس در منطقه یعنی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن امروزه با سازمانهای تروریستی تکفیری وحشی به منطقه ما آمده اند تا باقیمانده روح مقاومت و اراده مقاومت را در دولتها، احزاب و جریانهای ما نابود کنند؛ ولی تفاوت بزرگی بین نکبت فلسطین و نکبتی که هدف آن ما هستیم، وجود دارد.

سید حسن نصرالله گفت: تفاوت این است که مردان و زنان و ارتشها و احزاب و جنبشها و جریانهای مقاومت زنده هستند، و آگاهی و بصیرت دارند و برای ساقط کردن پروژه آمریکایی از طریق نابودی همه ابزار آن مصمم هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این تفاوت اساسی است، و مجروحان و شهدای شما شاهدی بر این واقعیت است.

* انتقام داعش از مردم پس از شکست در جبهه ها

وی با اشاره به حوادث اخیر بغداد و جنایتهای داعش و قتل مردان و کودکان، تأکید کرد: داعش پس از شکست در جبهه‌ها از مردم عادی در روستاها و شهرها انتقام می گیرد، در سوریه نیز وقتی که (داعش) در تدمر شکست خورد در دمشق دست به انفجار زد، و در لبنان هنگامیکه در منطقه شرقی شکست خورد در ضاحیه دست به انفجار زد.

* مشکل برخی افراد در شناخت دشمن

سید حسن نصرالله گفت: برخی رهبران، آمریکا را مسؤول (جنایات تروریستها) می‌دانند، ولی (برخی) این پرسش را مطرح می کنند که آمریکا چه ارتباطی دارد؟ و آیا ممکن است که آمریکا با گروه هایی که چنین تفکراتی دارند همکاری کند؟ و سؤال دوم (که می پرسند) این است که چه دلیلی وجود دارد؟ زیرا دلیلی درخصوص رابطه آمریکا با داعش و النصره نیست.(!)

سید حسن نصرالله ادامه داد: در اینجا مشکلی درخصوص شناخت دشمن و تشخیص آن وجود دارد و این موضوعی است که ما باید همیشه درباره آن صحبت کنیم.

* یادآوری اعترافات کلینتون، درباره حمایت از تروریستهای وهابی

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون در سال 2009 هنگامیکه وزیر امورخارجه بود در اظهاراتی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره این نوع گروه ها گفت: بگذارید یادآوری کنیم، مردمی که امروز در حال جنگ با آنها هستیم، 20 سال قبل از آنان حمایت مالی کردیم، زیرا ما در نبرد با شوروی در افغانستان گیر افتاده بودیم، ما وارد عمل شده و با سازماندهی نیروهایی در کشورهای اسلامی با همکاری اطلاعات پاکستان توافق کردیم، تا بعضی را از عربستان و کشورهای دیگر که تفکر وهابی یا شبیه به آن دارند بیاوریم تا با شوروی بجنگند. شوروی عقب نشینی کرد و شکست خورد و فروپاشید. کلینتون افزود، ولی آنچه را که کاشتیم باید درو کنیم، پاکستان را به حال خود رها کرده و تعامل با ارتش پاکستان را متوقف کردیم، و آنان را برای مقابله با مشکلات رها کردیم، و اکنون هزینه آن کوتاهی ها را با تلاش برای جبران گذشته می پردازیم.

سید حسن نصرالله گفت: این اظهارات مطبوعاتی نیست بلکه سخنان وزیر امورخارجه‌ای است که اکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: امروز مشکل آمریکا و اسرائیل و غرب در منطقه، محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران، سوریه و جنبشهای مقاومت در لبنان و فلسطین و بیداری جدیدی است که طی سالهای اخیر در امت روی داد و اکنون آنان (آمریکا و اسرائیل و غرب) به دنبال راه‌های برای مقابله با مقاومت هستند.

* مشکل آنها با مقاومت است

سید حسن نصرالله گفت: مشکل آنها این نیست که تو بگویی من مسلمان هستم، آنان در ظاهر مشکلی با دین ندارند بلکه مشکل آنان با دولتها و جریانهایی است که مخالف اشغال فلسطین و سلطۀ آمریکا بر منطقه هستند؛ کسانی که به دنبال بازستاندن کرامت و عزت و شرف امت هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مشکل آنان با روح، تفکر، تصمیم و عمل مقاومت در صحنه و میدان است.

وی افزود: آنان به صورت مستقیم با مقاومت در صحنه وارد نبرد شدند و شکست خوردند، از طریق اسرائیل در ژوئیه 2006 جنگیدند و شکست خوردند، در فلسطین هم شکست خوردند؛ بنابراین راه حل همان چیزی است که در گذشته برای مقابله با شوروی از آن استفاده کردند.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل (در حملات خود) ساختمانها را نابود می کند و ما را می کشد ولی ما بیشتر بیدار می شویم، ما را مجروح می کنند ولی ما بر ادامه راه پافشاری می کنیم.

سید حسن نصرالله با هشدار درباره فتنه گروه های تروریستی گفت: این نکبت بزرگ است و اگر اجازه دهیم پیروز شود، مسأله فلسطین گم خواهد شد. به همین دلیل با استفاده از تجربه گذشته، عناصر افراطی سعودی، پاکستانی و اروپایی را به سوریه و عراق فرستادند.

* اعترافات ژنرال آمریکایی درباره داعش

سید حسن نصرالله با اشاره به مصاحبه یک ژنرال بازنشسته آمریکایی و از فرماندهان سابق ناتو به نام "کلارک" با شبکه سی ان ان، گفت: وی گفت که واشنگتن و همپیمانانش، داعش را برای نبرد با حزب الله به وجود آوردند، و هدف از ایجاد این گروه نابودی حزب الله است.. وی گفت که داعش با حمایت مالی آمریکا و همپیمانانش در منطقه ایجاد شد، و صدها میلیون دلار باری تخریب چهره حزب الله جهت محاصره آن صرف شد.. وی خاطرنشان کرد که واشنگتن در حمایت مالی حملات تروریستی داعش سهیم است.

* دلیل فعالیت آزاد داعش در اینترنت و رسانه‌ها

سید حسن نصرالله افزود: درحالیکه از فعالیت و حضور حزب الله در سایتهای اینترنتی و شبکه های ماهواره ای جلوگیری می شود، برخلاف آن حضور داعش در شبکه ها و سایتها از سوی آمریکاییها تسهیل می شود و هدف از این کار ارائه چهره ای منفی از اسلام و ارعاب مردم و رها کردن منطقه به دست کسانی است که آمریکایی‌ها آنها را می‌خواهند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: بنابراین، همانطور که آل سعود گفت، آمریکا و اسرائیل از تحقق هدف خود در جنگ ژوئیه برای نابود کردن حزب الله ناتوان ماندند.

* داعش فقط برای نابودی حزب الله نیست

سید حسن نصرالله تأکید کرد: آنان از طریق داعش فقط به دنبال نابودی حزب الله نیستند، بلکه این گروه تروریستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تغییرات در عراق و نابودی نظام مقاومت در سوریه ایجاد شده است.

* آنان می‌خواهند که داعش در شرق و غرب ایران باشد

وی افزود: آنان می‌خواهند که داعش در مرزهای شرقی و غربی ایران و حتی اگر بتوانند داخل این کشور باشد؛ و نظام سعودی نیز در راستای تحقق همین موضوع تلاش می‌کند. آنان می‌خواستند که داعش تا عرسال و سواحل دریا امتداد یابد، باید بدانیم که طی سالها با چه خطر و تهدیدی مواجه بوده‌ایم.

سید حسن نصرالله گفت: مشکل آمریکا با یمن آغاز می شود که به یک قدرت تبدیل شده است. ملت عراق با مقاومت نیروهای آمریکای را اخراج کرد ولی آمریکا به بهانه داعش باز می گردد، و در حال برنامه ریزی برای ورود به سوریه به همین بهانه حتی با تصمیم سیاسی است. بنابراین داعش ابزاری برای خدمت به اهداف آمریکا و بازگشت نظامی مستقیم و سلطه بر منطقه است. ژنرال آمریکایی (کلارک) گفت که آنان داعش و النصره را برای تخریب حزب الله و محاصره آن جهت نابودی مقاومت ایجاد کردند.

* نبردی بین شیعه و سنی نیست

سید حسن نصرالله تأکید کرد: به مسلمانان شیعه و سنی می گویم که نبردی بین اهل سنت و شیعیان نیست و این نبرد هیچگونه جنبه مذهبی ندارد و نبردی بین مسلمانان نیست.

وی افزود: آنچه که در منطقه روی می دهد، به هدف نابود کردن روح بیداری از طریق گروه هایی است که خودشان ایجاد کرده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهر داشت: همه ما باید درخصوص نبرد کنونی با داعش و النصره و گروه های وابسته به آنها آگاه و با بصیرت باشیم؛ این نبرد با گروه‌هایی وحشی است که آمریکا و غرب آنها را برای نابودی محور مقاومت ایجاد کرده‌اند، ولی محور مقاومت حقیقت این نبرد را دریافت، و تصمیم خود را برای مقابله و پایداری گرفت.

سید حسن نصرالله گفت: مجاهدان مقاومت در حال به شکست کشاندن پروژه آمریکایی هستند، پروژه‌ای که در یمن، سوریه، عراق و لبنان به اهداف خود نرسید؛ به دلیل آنکه عقلها و دلهای با بصیرت حضور داشتند؛ و ما همگی مسؤولیت را پذیرفته و باقی خواهیم ماند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: رسانه های عربی که تحت کنترل پول عربستان سعودی هستند اجازه نقل اعترافات مسؤولان ارشد غربی را ندارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین