کد خبر: ۳۶۷۴۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

صدور اخطاریه براى ١٠٠ رستوران آلاینده رودخانه‌ها در شمیرانات

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با تشریح اقدامات این اداره براى جلوگیرى از آلودگى منابع آب تهران گفت: ١٠٠ رستوران در شمیرانات براى تعیین تکلیف فاضلاب‌هاى خود اخطاریه دریافت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رستگاری در گفت‌و‌گو با ایلنا در رابطه با پایش منابع آب شهر تهران گفت: به استناد ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، جلوگیری از آلوده شدن منابع آبى به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، بنابراین ما در این راستا اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم.

وى ادامه داد: در حوزه منابع آب زیر زمینی در سطح شهر تهران ۱۵۰۰ واحد که پتانسیل ایجاد آلودگی را دارند، شناسایی شده‌اند و با بیشتر آن‌ها از طریق ارسال اخطاریه برخورد شده است. به طورى که در سال۹۳ و ۹۴، ۵۰۰ اخطاریه در سطح شهر تهران برای واحد‌های آلاینده آب‌های زیر زمینی صادر شد که به رفع آلایندگى انجامید و در مورد تعدادى از واحدهاى آلاینده نیز از طریق مجارى قانونى اقدام کردیم.

رستگارى توضیح داد: در سطح شهر تهران حدود ۳۰۰ کارواش وجود دارد که بیشترآن‌ها فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند که براى برخورد با آن‌ها برنامه زمانبندی تدوین شده است. سال گذشته پس از پلمپ ۵ واحد از این کارواش‌ها، نسبت به احداث سیستم فاضلاب اقدام کردند، امسال برنامه ما این است که حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد این واحدهار ا به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز کنیم. همچنین بیشتر واحد‌های صنعتی شهر تهران نیز که پتانسیل بالایی برای آلودگی آب داشتند، اکنون مجهز به سیستم تصفیه شده‌اند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: در حوزه رودخانه‌ها و آبهای سطحی دو شهرستان شمیرانات و پردیس برای ما بسیار مهم هستند، در شمیرانات بیش از ۱۰۰ رستوران فعالیت دارند که به تمام آن‌ها اخطاریه داده‌ایم که یا سیستم تصفیه فاضلاب احداث کنند و یا تمهیدی بیاندیشند که آلودگی نداشته باشند.

رستگارى افزود: در پردیس نیز با دو گروه مشکل مواجه‌ایم، یک مساله مربوط به فاضلاب مناطق مسکونی است که شرکت آب و فاضلاب در حال احداث سیستم تصفیه خانه است و دوم فعالیت واحد‌های آبکاری است که سال گذشته اکثر این واحد‌های آبکار به سیستم مجهز شدند و اکنون واحدی که شناسایی شده باشد و سیستم تصفیه فاضلات نداشته باشد؛ نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
اخطاریه کافی نیست..... یه باج میدن و سر تهش هم میاد...... جریمه.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین