کد خبر: ۳۶۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

ضرر تویوتا از صعود ین

درآمد سالانه تویوتا موتور به دلیل نوسانات ارزی ممکن است امسال برای نخستین بار در پنج سال گذشته با کاهش روبرو شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بزرگترین خودروساز ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سال مالی منتهی به مارس ممکن است 35 درصد کاهش پیدا کرده و به 1.5 تریلیون ین (13.8 میلیارد دلار) برسد. رقم مذکور کمتر از 2.19 تریلیون ین است که تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده‌اند.

آکیو تویودا، رییس تویوتا در سه سال گذشته به دلیل ضعیف شدن ارزش ین که درآمد حاصل از صادرات مدل کامپکت کورولا و شاسی بلند لکسوس آر ایکس را افزایش داد، شاهد رکورد بالای سود سالانه بوده است اما ین امسال بیش از 10 درصد در برابر دلار آمریکا صعود کرده و رشد تقاضای بازار آمریکا برای محصولات این خودروساز ژاپنی را متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، این امر تلاش تویوتا را که امسال با چند بار وقفه در تولید روبرو شده و تلاش دارد از نظر فروش جهانی جلوتر از فولکس واگن بماند دشوار کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا انتظار دارد نوسانات نرخ مبادله ارز سود عملیاتی این شرکت را در سال مالی که از اول آوریل آغاز شده است، حدود 935 میلیارد ین کاهش دهد. تویوتا قصد دارد 3.42 درصد از سهام خود را به ارزش 500 میلیارد ین بازخریداری کند.

این خودروساز ژاپنی در شرایطی که فولکس واگن گرفتار بحران رسوایی آلایندگی دیزلی بود با فروش مجموعا 9.21 میلیون خودرو در فاصله ژانویه تا نوامبر، پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال 2015 شناخته خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین