کد خبر: ۳۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

واکنش آمریکا به شهادت فرمانده حزب‌الله لبنان

کاخ سفید اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در منطقه‌ای که فرمانده نظامی حزب الله به شهادت رسید، حضور نداشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هیچ گونه جنگنده آمریکایی یا وابسته به ائتلاف ضد داعش در منطقه‌ای که مصطفی بدرالدین، فرمانده برجسته نظامی حزب الله در آنجا کشته شد، حضور نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جاش ارنست، وی افزود: نمی‌توان کشته شدن مصطفی بدرالدین را که حزب الله می‌گوید در نزدیکی پایگاهی در مجاورت فرودگاه دمشق کشته شده‌ است، تأیید کرد.

حزب الله لبنان روز جمعه شهادت مصطفی بدرالدین و زخمی شدن تعدادی دیگر را در انفجار مهیبی در نزدیکی فرودگاه دمشق اعلام کرد.

در سایه ابهامی که درباره شهادت این فرمانده حزب الله وجود دارد، رسانه‌های اسرائیلی از این مساله استقبال کرده و آن را ضربه کوبنده‌ای به حزب الله دانستند.

روزنامه اورشلیم پست به نقل از یعقوب عمیدور، رئیس سابق امنیت داخلی اسرائیل نوشت: هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان بدهد اسرائیل مسئول ترور بدرالدین است. تل‌آویو همیشه پشت این ترورها نیست. طرف‌های زیادی غیر از اسرائیل دشمن حزب الله هستند.

ایوب قرا، وزیر همکاری منطقه‌ای و عضو کنست نیز گفت: اسرائیل هیچ ارتباطی با کشته شدن بدر الدین ندارد و به فکر شعله‌ور کردن جبهه‌ها با حزب الله نیست.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت که تمامی اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل پشت این ترور نیست.

مسئولان رسمی رژیم صهیونیستی هنوز واکنشی به شهادت این فرمانده حزب الله نداشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین