کد خبر: ۳۶۷۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

مجوز بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌خارجی طی 3 ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از انجام سه میلیارد و 418 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با بیان این‌که حضور همزمان وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و بنده نشان از اهمیت این همایش دارد، گفت: در کمتر از سه ماه گذشته هشت رئیس جمهور، پنج نخست وزیر، سه رئیس مجلس سنا و 18 وزیر خارجه به ایران سفر کرده‌اند.

مجوز بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌خارجی طی 3 ماه

وی با بیان این‌که تاکنون به میزان 73 میلیارد دلار خطوط اعتباری مذاکره شده در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: براین اساس سه میلیارد و 418 میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری‌ مستقیم خارجی انجام شده است.

نوبخت با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم موضوع سلامت است، ادامه داد: برنامه‌های وسیعی برای این حوزه داریم و با توجه به رویکرد دولت در زمینه‌ استفاده از سرمایه‌ها از طریق بخش غیردولتی اقدامات زیادی انجام خواهیم داد. همچنین در حوزه بهداشت و درمان طی سال‌های آینده به ویژه در برنامه ششم توسعه که از امسال تا پنج سال آینده ادامه دارد برنامه‌های متعددی داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این که در این میان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه سلامت می‌تواند مورد استقبال دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، اضافه کرد: حضور تیم اقتصادی دولت در این همایش نشانی از پشتیبانی از وزیر بهداشت و حمایت کافی از سوی دولت در این زمینه است. البته باید توجه کرد که حوزه سلامت عرصه‌ای اقتصادی و انسانی است و حتما در این سرمایه‌گذاری‌ها منافع کافی هم از نظر مالی و اقتصادی ایجاد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین