کد خبر: ۳۶۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

کشته شدن دو خبرنگار ظرف 24 ساعت در هند

مقام‌های هند اعلام کردند، در 24 ساعت گذشته افراد مسلح دو خبرنگار را در دو حادثه جداگانه در شرق هند کشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
راجدئو رانجان، رئیس دفتر محلی نشریه هندی زبان "هندوستان" اواخر روز جمعه در ایالت "بیهار" سوار بر موتورسیکلتش بود که یک گروه از مهاجمان ناشناس با شلیک پنج گلوله او را کشتند.

سائورابه کومار ساه، رئیس واحد پلیس منطقه سیوان هند به خبرگزاری فرانسه گفت: مهاجمان از فاصله بسیار نزدیک به سمت وی شلیک کردند. ما او را به بیمارستان رساندیم اما در بدو ورود به بیمارستان در شب گذشته به ما گفتند که او کشته شده است.

ساه اظهار داشت، پلیس هنوز انگیزه وقوع این قتل را تعیین نکرده اما دو نفر را برای بازجویی احضار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تمرکز ما بیشتر بر حرفه او به عنوان انگیزه قتل است؛ زیرا ممکن است او مطالبی درباره برخی افراد در نشریه نوشته باشد که منجر به این قتل شده است.

از سوی دیگر اواخر روز پنجشنبه نیز مردان مسلح یک خبرنگار تلویزیون هند به نام "آخیلش پراتاپ سینگ" را به ضرب گلوله هنگامی که وی در حال بازگشت به خانه‌اش با موتورسیکلت در ایالت ناآرام جارکند، واقع در همسایگی ایالت بیهار بود کشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوپندرا پراساد، یک افسر ارشد پلیس ایالت جارکند به روزنامه ایندین اکسپرس گفت: ما هنوز شاهدی عینی برای این حادثه نداریم. اما ظن آن را داریم که مهاجمان نیز این حمله را سوار بر موتورسیکلت انجام داده باشند.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که آیا این خبرنگار قبل از این از طرف کسی تهدید شده بوده یا خیر.

این حوادث در حالی رخ داده‌اند که بر اساس اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، کشور هند در سال 2015 مرگبارترین کشور برای خبرنگاران در منطقه آسیا بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین