کد خبر: ۳۶۷۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

مراسم روز ملی فردوسی با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد

مراسم گرامیداشت روز ملی فردوسی عصر شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی در محل آرامگاه حکیم زبان و ادب پارسی در توس مشهد آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : استاندار خراسان رضوی در این مراسم حکیم ابوالقاسم فردوسی را شاخصترین چهره فرهنگی در تاریخ و فرهنگ ایران توصیف و بیان کرد: فردوسی حماسه سرای بی بدیلی است که بعد از سده ها هنوز بلاغت کلام او بر سر فرهنگ و ادب پارسی زنده و مجالی مستحکم برای حفظ هویت ایران و زبان فارسی است.

علیرضا رشیدیان افزود: فردوسی با ظرافتهای بیانی و کلامی، در سلطه بی چون و چرای حرکت به سوی نابودی زبان فارسی، یکه تازی کرد و موجب ماندگاری زبان فارسی شد.
وی ادامه داد: ارزش تاریخی و حفظ هویت بخشی ایرانیان در شاهنامه و در کنار ارزشهای ادبی و حماسی این اثر ماندگار می درخشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: انعکاس فضای سیاسی و اجتماعی دوران فردوسی و تاریخ سرزمین کهن ایران آراسته به اندیشه های پیامبر(ص) از مهمترین ویژگیهای شاعر و شاهنامه است.

وی تاکید کرد: امروز در دهکده جهانی، انفجار اطلاعات و جنگ تمدنها برای حفظ و گسترس هویت اسلامی و ایرانی خود نیازمند فردوسی پژوهان و ادامه دهندگان راه و هنر وی هستیم.
رشیدیان افزود: دولت یازدهم برای حفظ و گسترش این گنجینه بزرگ انسانی، ایرانی در حوزه فرهنگ و ادب تاکید بسیار دارد و در کنار اقدامات عمرانی و آبادی در سراسر کشور به خصوص نسبت به آبادانی، توسعه و رفع محدودیتهای منطقه توس توجه دارد.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی در سال 2017 میلادی ادامه داد: به همین مناسبت جایزه بین المللی فردوسی برای حمایت از پژوهندگان این حوزه اعطا می شود.

مراسم گرامیداشت روز ملی فردوسی با گلباران آرامگاه این شاعر بلندآوازه با حضور معاون اول رییس جمهوری و نیز رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین