کد خبر: ۳۶۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۳

علي كريمي: اي كاش يكصدهزار شاخه گل داشتم

به بايرني ها گفتم فريب هشتم بودن پرسپوليس را نخوريد
آفتاب‌‌نیوز : حدود پنج سال از جدايي تو با پرسپوليس مي گذرد. براي اين بازي چه احساسي داري؟

اتفاق شيريني در پيش است، دچار حالتهاي خاصي شده ام. گرچه پيراهن بايرن را بر تن دارم اما هنوز هم به پرسپوليس و فوتبال ايران علاقه دارم. جايگاهها را که بخاطر مي آورم بوي آشنايي مي دهند و مهر و محبت تماشاگران در سرم مي پيچد. فريادهاي تماشاگران دو آتشه ي پرسپوليس زنگ مخصوصي دارد که دلم براي آن خيلي تنگ شده است. خلاصه پر از احساس و شادي هستم

از اين مسابقه چه انتظاراتي داري؟

نوعي دلشوره دارم. مي ترسم در غوغاي احساسات و تشريفات و مانور هاي تبليغاتي اصل قضيه که همانا ميهمان نوازي، نظم و ترتيب و برگزاري مسابقه در سطحي مورد قبول ميهمانان آلماني کم بياوريم. با پشتکار و توجهي که تيم برگزار کننده ي اين بازي به رهبري انصاريفرد از خود نشان داده اند اميدوارم که در يک سطح حرفه اي همه چيز با نظم و ترتيب ويژه اي پيش برود .

آيا بايرني ها در اين بازي به دنبال نتيجه هستند يا اهداف ديگري را در سر دارند؟

باور کنيد تنها چيزي که در فکر آنها نيست نتيجه و برد و باخت در اين بازي است. ماگات سخت ترين تمرينات را در اين چند روزه شروع کرده و نهايت فشار را در تمرينات مي آورد. با اين حال او هميشه جدي و سرسخت است. حتي در تمرينات هم به بازيکنان ما رحم نمي کنند. از اين رو با آنکه در بدنسازي و در راه آمادگي براي نيم فصل دوم بوندسليگا برنامه ها را دنبال مي کنيم اين بازي يک بازي جدي و پيکاري بسيار دلاورانه خواهد بود

بايرن مونيخ با چه ترکيبي برابر پرسپوليس ظاهر مي شود؟ آيا تمام ستارگان شما به ميدان مي آيند؟

کسي از کارهاي ماگات سر در نمي آورد. جز سانتاکروز که مصدوم است تمامي بازيکنها حاضر هستند. در چنين ميدانهايي ماگات نهايت استفاده را در شناسايي چهره هاي کمتر به خدمت گرفته شده انجام مي دهد. فکر مي کنم در هر نيمه او يک تيم را به ميدان بفرستد.

بازيكنان بايرن مونيخ در مورد اين مسابقه به تو چه ميگويند؟

بعضي از بازيکنان که با تيم ملي آلمان به تهران آمده اند نوعي آشنايي با جو ايران دارند و ديگران هم بيشتر از من در مورد يکصد هزار تماشاگر سوال مي پرسند و خلاصه اينکه کليه ي بازيکنها نوعي هيجان براي رفتن به سرزمين ناشناخته را دارند.


بسياري مي پرسند که با دسته گل به سمت نيمكت مربيان سابق خود مي روي؟

حتماً - اين کمترين کاري است که به عنوان قدرشناسي از مربيان خود علي پروين و ساير مربيان مي توانم داشته باشم. اما افسوس که براي احساسات تماشاگران که هميشه به من محبت داشته اند دستم خالي است و اي کاش يکصد هزار شاخه ي گل داشتم و تقديم آنها مي کردم.

چرا با تجليل از خود در اين مسابقه مخالفت کرده بودي؟

من ضمن تشکر و سپاس از کساني که قصد تجليل از مرا داشتند ياد آور شدم که هستند کساني که صد بار بيشتر از من پيراهن پرسپوليس را پوشيده و صد برابر من به پرسپوليس خدمت کردند. چنانچه صحبتي از تجليل باشد من ته صف و خيلي ها جلوتر از من هستند. اميدوارم که منظور من را به مسائل ديگري تعبير و توجيه نکرده باشند.

گفته مي شود که از علي پروين خواسته اي برادرت فرشيد در دروازه باشد...

اين خبر ساخته ي دروغ پردازاني است که چنين شايعات و خيالبافي هايي را به نام من انتشار مي دهند. تركيب تيم پرسپوليس توسط مربي اش انتخاب مي شود و من هرگز به خود اجازه نمي دهم که چنين تقاضايي داشته باشم. فرشيد به خاطر آنکه برادر من است شايد کمتر به حق طبيعي خود برسد. همانطور که برادر کوچکترم ميلاد نيز با اين شرايط روبروست.

چرا مدت زمان حضور بايرن در تهران بسيار كوتاه است ؟

من در جريان کارها نيستم اما توافقاتي که بين مسئولين دو باشگاه شده ، بخاطر برنامه هاي فشرده ي تيم بايرن مونيخ در اردوي زمستاني اينگونه است و ماگات نمي خواهد حتي 1 ساعت را از دست بدهد. به اين خاطر با يک هواپيماي چارتر صبح مي آييم و بعد از بازي هم باز مي گرديم.
در چنين موقعيتي که اخبار مسموم به خصوص در اروپا از بابت حضور تيمهاي بزرگ در ايران وجود دارد ، تيم بايرن مونيخ اين سد را شکسته و عليرغم مخالفتهاي فراوان به اين سفر دوستانه تن داده است. که اين سفر مي تواند پيامهاي بسياري را براي خيلي ها داشته باشد.
اميدوارم تا تيم بايرن مونيخ با خاطره اي خوش و رضايتمندي کامل ، حامل خبرهاي اميدبخشي براي ديگراني که فوتبال ايران را نحريم کرده اند باشد.

تمرينات شما در دبي چگونه است؟

هيچکس انتظار نداشت که ماگات در شروع نيم فصل دوم چنين تمريناتي سخت و سنگيني را برنامه ريزي کند. دوره دوم بدنسازي بسيار سخت و توانفرساست به طوري که روزانه دو بار صبح و بعد از ظهر علاوه بر کار با توپ و کارهاي تاکتيکي، دوهاي سنگين، دويدن روي پله هاي بلند و دوهاي سرعت و 400 متر، تمام بچه ها را از نفس انداخته است.

بازيكنان بايرن از شما نمي پرسند که چرا تيم سابقت در ليگ ايران هشتم است؟

اتفاقاً چرا. سه چهار خبرنگارهاي آلماني و همچنين بازيكنان اين سوال را از من پرسيده اند و گفته اند که تيم بايرن مونيخ با تيم هشتم باشگاههاي ايران بازي مي کند؟ من به آنها گفته ام که فريب چنين رده بندي را نخوريد پرسپوليس دچار مشکلاتي بوده که شماها از آن سر در نمي آوريد. اين تيم از تيم اول ايران چيزي کم و کسر ندارد و اصولاً سه چهار تيم هستند که قدرت آنها با هم بسيار نزديک است. در ضمن به آنها گفتم که وقتي من در اين تيم بودم پرسپوليس قهرمان بود و حالا هم در حد يک قهرمان است.

چه احساسي داري که در برابر دوستان نزديک و صميمي خود قرار ميگيري؟

با آنکه حدود پنج سال است که از اين تيم دور شده ام اما آنچنان خود را به آنان نزديک مي بينم که مي ترسم در جريان مسابقه پاسهايم را به اشتباه به آنها بدهم.

تعدادي از طرفداران بايرن و خبرنگاران با شما به دبي آمده اند؟

عده اي از هواداران بايرن مونيخ که همه جا با تيم هستند تا تهران هم خواهند آمد. هم اکنون حدود 20 خبرنگار و عکاس هم با ما هستند که هر روز در تمرينات . تمام ريزه کاريهاي بايرن مونيخ را انعکاس مي دهند. آنها هم با ما به تهران خواهند آمد.

شما چه پيراهني مي پوشيد؟

بايرن مونيخ از 3 رنگ قرمز، مشکي و طلايي استفاده مي کند اما در اين سفر فقط لباسهاي قرمز را با خود آورده ايم و حتماً در تهران قرمز پوش هستيم.

داور مسابقه مسعود مرادي است. اين از نظر بايرني ها ايرادي ندارد؟

براي آنها اين مسابقه دوستانه در راه آمادگي تيمي شناخت بيشتر نفرات و ايجاد مهر و محبت و دوستي در اهميت اول قرار دارد و هيچ اهميتي ندارد که داور کجايي باشد. به خصوص آنکه مسعود مرادي از داوران طراز اول و کاربلد ايران است و حتماً در اين مسابقه براي معتبر شدن خود استفاده خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین