کد خبر: ۳۶۸۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

تاکید مجدد آمریکایی ها بر دست داشتن 6 عربستانی در حملات 11سپتامبر

جان لیمان کمیسر سابق کمیته تحقیقات آمریکا در مورد حملات 11سپتامبر گفت: 28صفحه محرمانه موجود در اختیار کنگره٬ دربردارنده دلایلی مبنی بر حمایت شش شهروند سعودی و از جمله چند دیپلمات از عناصر سازمان القاعده جهت فراهم آوردن مقدمات حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ٬ لیمان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان توضیح داد: این شش نفر در سفارت عربستان در آمریکا و انجمن های خیریه عربستان و مسجدی در ایالت کالیفرنیا مشغول فعالیت بودند و هزینه اداره این مسجد از سوی دولت سعودی پرداخت می شد.

وی در ادامه گفت : تحقیق در خصوص دخالت اتباع سعودی دارای پست و مقام رسمی در رده های پایین٬ به اندازه کافی انجام نشده است و هم اکنون باید با تمام توان در جهت کامل کردن تحقیقات تلاش کرد.

وی تاکید کرد: نتایج به دست آمده به طورعمد ٬ باب تحقیق در خصوص احتمال دست داشتن کارمندان دون پایه در دولت سعودی را باز گذاشته است حتی اگر این افراد به طور مستقیم از رهبران عربستان دستور نگرفته باشند.

لیمان افزود: تحقیق در خصوص حمله تروریستی به برج های دوقلو مرکز تجارت جهانی در نیویورک در یازدهم سپتامبر سال 2001 ٬ قبل از انجام تحقیق کافی در خصوص تمامی دلایل مهم پایان یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
امریکا با پرونده تا سقوط سعود پیشمیرود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین