کد خبر: ۳۶۸۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

فرمانده نیروی انتظامی: فرد دستگیر شده نه کشمیری است نه عطریانفر/۱۰۰ مجرم ایرانی در خارج هستند

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: به دنبال استرداد خانمی که یکی از عوامل انفجار دفتر حزب جمهوری بوده، هستیم البته در این در حالی است که هنوز کشور آلبانی در این زمینه همکاری نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالب عنوان شده در رسانه ها مبنی بر اینکه فرد شناسایی شده کشمیری بوده و یا ارتباطی با عطریانفر داشته صحت ندارد، گفت: پلیس اینترپل ایران به صورت معمول افرادی که اعلان قرمز داشته و یا جرمی را مرتکب شده باشند بر اساس حکم قضایی به اینترپل جهانی اعلام می کند که این رویه از سال های گذشته ادامه داشته است و ما مجرمان خود را به اینترپل جهانی اعلام می کنیم.

وی افزود: فرد شناسایی شده در کشور آلبانی نه کشمیری و نه عطریفانفر است. این متهم خانمی است که در جریان بمب گذاری شرکت داشته و در تحقیقات پلیسی به ماموران پلیس شناسایی شده اما در حال حاضر کشور آلبانی از استرداد وی به ایران سرباز می زند.

اشتری با تاکید براینکه افرادی که در گروه های تروریسی بوده و جرمی مرتکب شده اند بر اساس حکم قضایی تحت تعقیب هستند، گفت: خانمی که مدتی پیش از طرف کشور آلبانی اعلام شده دستگیر شده است و به دنبال استرداد وی به کشور هستیم که البته امیدواریم کشور آلبانی همکاری لازم در این خصوص را با جمهوری اسلامی داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد که کشورهای دیگر در سالهای گذشته برای استرداد مجرمان کشورها کوتاهی داشته اند و همکاری لازم را با ایران نداشته اند.

او ادامه داد که به دنبال آن هستیم تا ده ها نفر را بر اساس حکم قضایی به کشور برگردانیم تا با نظر مقام قضایی به جرایم آنها براساس قانون رسیدگی شود.

اشتری گفت: از این نمونه ها ده ها نفر را داریم و در سال های گذشته بیش از صد نفر به پلیس اینترپل در قالب موضوعات امنیتی، اقتصادی و سایر جرم ها اعلام کرده ایم که متاسفانه اکثر افراد را نتوانسته ایم برگردانیم چرا که کشورها در استرداد همکاری لازم را نداشته اند مثل موضوع خاوری که ما اعلام کرده ایم اما کشور مربوطه همکاری لازم را با ما نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین