کد خبر: ۳۶۸۲۶۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

یک سوم خانواده‌های ایرانی فرزند ندارند

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دختر و پسر در سن ازدواج گفت: در حال حاضر یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند و کشور ما در حال حاضر دچار پیری زودرس و وارد فاز اول سالمندی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به وجود ۱۲ میلیون دختر و پسر در سن ازدواج گفت: در حال حاضر یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند و کشور ما در حال حاضر دچار پیری زودرس و وارد فاز اول سالمندی شده است.

به گزارش فارس خلیل علی‌محمدزاده در سومین هم‌اندیشی ملی چشم‌انداز جمعیتی ایران گفت: در سال 68 نرخ باروری 6.4 فرزند بود و قرار بود تا سال 90 به 4 فرزند کاهش یابد. درصد رشد جمعیت بدون محاسبه مهاجران 3.2 بود که باید به 2.3 می‌رسید.

وی ادامه داد: میزان سزارین در آن سالها 14 درصد بود که پس از اجرای برنامه تنظیم خانواده میزان سقط جنین به کمتر از 70 هزار در تعداد بارداری ها رسید.

وی گفت: مرگ مادران باردار 120 در 100 تولد بود اما اکنون به 20 در هر 100 هزار تولد رسیده و شاخص 1.68 مرگ نوزاد در هر 1000 تولد زنده بهبود یافته است.

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: آمار زایمان طبیعی رو به انقراض بود و 56 درصد زایمان‌ها با سزارین انجام می‌شد و سقط جنین عمدی اکنون بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

علی‌محمدزاده افزود: افزایش سزارین و سقط جنین در کنار سیاست‌های کنترل جمعیت منجر به کاهش نرخ باروری کل شد.

وی گفت: پیشگیری از سقط عمد مهم است چون بسیار پر عارضه بوده و توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌شود این در حالی است که جراحی‌های پیشگیری از بارداری در زنان و مردان قبل از سیاست‌های جمعیتی هرسال یک درصد و 3 درصد ثبت می‌شد اما اکنون در بخش خصوصی به راحتی انجام می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با اشاره به اینکه 12 میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند، گفت: یک سوم خانواده‌ها فاقد فرزند یا دارای یک فرزند هستند، جمعیت جوان هم 23.4 درصد است اما وارد فاز اول سالمندی شده‌ایم و در 30 سال آینده جمعیت سالمندی بیش از 20 درصد کل جمعیت می‌شود.

وی تاکید کرد: دچار پیری زودرس می‌شویم و آمار ناباروری 20 درصد شده است. از طرفی وزارت بهداشت ترویج زایمان طبیعی را اجرا و تا 5 درصد پیشرفت داشته است اما متاسفانه سزارین همچنان در بخش خصوصی روال قبل را دارد.

وی در پایان گفت: سالانه 5 تا 6 هزار سقط جنین در کشور ثبت می‌شود اما ده‌ها هزار مورد به صورت ثبت نشده انجام می‌شود و نظارتی هم روی آن نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
معلم های اخلاق الگوی زندگی دیده نمی شوند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
پول بدن کار درست بدن بچه چند تا میخوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
1
کار خوبی می کنند
حسین
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
سلام.چنانچه درراستای طرح سلامت نوزادان را از ابتدای تولد تا 6سالگی بصورت رایگان ویزیت کند به نوعی بیمه باشند ودریافت دارو برای کودکان رایگان باشد فرزند اوری دربین خانواده ها جایگاهش مهیا میشود.
حسین
|
United States of America
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
سلام.دولت کریمه در راستای طرح سلامت چنانچه این سه مورد را عملیاتی کندفرزند اوری بطور کامل صورت میپذیرد.
1-ویزیت ودریافت دارو تا6سالگی رایگان
2-دریافت پوشک تا 4سالگی ماهیانه150عدد رایگان ودریافت از طر یق مراکز بهداشت ودرمان براساس شناسنامه وراه اندازی سامانه مربوطه
3-نگهداری نوزاد تا 4سالگی در مهد کودکهابرای شاغلین (چه مردوچه زن)بصورت رایگان
رشد منفی جمعیت رو به منتفی شدن میرود.فقط باپشتیبان دولت مهیا میشود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین