کد خبر: ۳۶۸۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

پستی که هیلاری برای بیل کلینتون در نظر گرفته است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، شوهرش را برای نظارت بر اقتصاد آمریکا معرفی خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی ان ان، بیل کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در ایالت کنتاکی تاکید کرد که ترجیح می دهد شوهرش بیل کلینتون مسئول رسیدگی به اوضاع اقتصادی آمریکا باشد و او را برای نظارت بر اقتصاد این کشور معرفی می کند.

به گزارش تسنیم، اظهارات کلینتون در شرایطی است که رشد اقتصادی آمریکا همچنان رو به کاهش است و رای دهندگان آمریکایی به شدت نگران اوضاع اقتصادی هستند.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده است.

در دوره ریاست جمهوری 8 ساله بیل کلینتون، اقتصاد آمریکا بیش از 22 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. این رقم کمی بیشتر از کل فرصت های شغلی ایجاد شده در 22 سالی بوده است که 4 رئیس جمهور اخیر از حزب جمهوریخواه ایجاد کرده اند.

در بهار 2000 میلادی یعنی آخرین سال ریاست جمهوری کلینتون، درصد آمریکایی هایی که شغل داشتند بیشتر از هر زمان دیگری پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

البته سیاست های اقتصادی کلینتون به تنهایی عامل اصلی موفقیت در زمینه اشتغالزایی نبوده است. رشد سریع اینترنت در دوره ریاست جمهوری کلینتون تاثیر زیادی بر رشد بهره وری و سود شرکتهای بزرگ آمریکایی داشته و این مساله عامل مهمی در رونق بازار کار بوده است.

دولت فدرال آمریکا غیر از 3 سال آخر ریاست جمهوری کلینتون با مازاد بودجه روبرو بود و این مساله نیاز دولت برای استقراض را کاهش داد و موجب شد تا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را پایین نگه دارد.

ولی منتقدان کلینتون بر این باورند که سیاست های اقتصادی وی موجب شده است تا مشکلات اقتصادی آمریکا طی سال های بعد نمایان شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین