کد خبر: ۳۶۸۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

توصیه های برزگر به سرمربی کشتی فرنگی؛ از حاشیه ها دوری کن

یک پیشکسوت کشتی ایران روز سه شنبه به «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که در آستانه المپیک هر از چند گاه از استعفا و ترک اردوی تیم ملی سخن می گوید،توصیه کرد در فرصت باقیمانده تا المپیک 2016 ریو از حاشیه ها دوری کند و صبوری به خرج دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
«منصور برزگر» که زمانی سرمربی و مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به نظر من بنا مربی است که حقانیت و لیاقت خودش را نشان داده و سرمربیگری تیم ملی را در المپیک پذیرفته و او باید کار خودش را چون المپیک لندن با قدرت به پیش ببرد.

وی گفت: او باید به کشتی گیران خود در روزهای حساسی که به سرعت پشت سر می گذاریم، آرامش دهد و بیشتر به فکر امور فنی و المپیک باشد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در این گفت و گو «حمید سوریان» را نابغه کشتی فرنگی دانست و گفت: سوریان اگر بتواند به روزهای اوج و آمادگی خود برسد، به راحتی می تواند یک مدال طلای دیگر در المپیک بگیرد تا جزو افسانه های کشتی شود که این مهم جز با مدیریت محمد بنا سرمربی تیم ملی اتفاق نخواهد افتاد.

دارنده مدال نقره وزن 74 کیلوگرم بازی های المپیک 1976 مونترال کانادا گفت: کادر فنی و ملی پوشان توقعاتی دارد که باید به آنها توجه شود.

وی گفت: کشتی، وزنه برداری و تکواندو از رشته هایی هستند که شانس زیادی برای کسب مدال دارند و به نوعی بار مسئولیت سایر رشته ها را در المپیک می کشند و اگر این رشته ها هم مدال نگیرند، کاروان ایران نمی تواند در جدول مدال ها جایگاه خوبی داشته باشد و اینکه بگویند بودجه نداریم، قابل قبول نیست.

برزگر که سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد در چهار المپیک 1992 بارسلون، 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی و 2004 آتن را دارد، افزود: از مسئولان تقاضا دارم در چند ماه باقیمانده تا المپیک ریو بیشتر از گذشته به اردو تیم های ملی کشتی، وزنه برداری و تکواندو سرکشی کنند و حتی در صورت امکان با ملی پوشان بر سر یک میز غذا بخورند و مطمئن باشند انجام چنین کارهایی به آرامش بیشتر ورزشکاران کمک می کند.

این کارشناس برجسته کشتی گفت: مشکلات مالی همواره بوده است، ضمن آنکه هزینه های رشته کشتی بسیار بالا است و اگر توقع داریم که کشتی همواره جزو تیم های قدرتمند جهان باشد، باید از آن حمایت شود و به همین دلیل مسئولان در آستانه المپیک باید توجه بیشتری به رشته های مدال آوری چون کشتی داشته باشند.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 1973 جهان در تهران گفت: کشتی در ایران ریشه و قدمتی طولانی دارد و ملی پوشان این رشته همواره با ناملایمتی ها ساخته اند و با کمترین امکانات بیشترین نتیجه را گرفته اند و اکنون هم این عزیزان تمرینات خود را انجام می دهند و مشکل خاصی ندارند تا در المپیک 2016 ریو نتایج آبرومندی برای کشورمان کسب کنند.

وی ادامه داد: تصور تکرار نتایج المپیک لندن برای کشتی آزاد و فرنگی بسیار سخت است، اما ملی پوشان به طور حتم بدون مدال بازنخواهند گشت و هر چند هم در کشتی آزاد و هم در فرنگی در صورتی که شانس با ملی پوشان یار باشد، به طور حتم دستیابی به مدال طلا دور از دسترس نخواهد بود.

برزگر در خصوص ارزیابی ملی پوشان کشتی آزاد گفت: در وزن 74 کیلوگرم با حضور «جردن باروز» آمریکایی و حریف روسی نباید انتظار کسب مدال طلا از «حسن یزدانی» داشت. هر چند اگر این دو کشتی گیر در یک گروه باشند و یزدانی در گروه دیگر، او می تواند برای مدال طلا بجنگد.

وی با اشاره به شانس تیم ملی ایران برای کسب مدال طلا در وزن های 57 و 65 کیلوگرم یادآور شد: علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم هم توانایی کسب مدال دارد و در وزن 97 کیلوگرم در صورتی که رضا یزدانی از مصدومیت رها شود و با آمادگی کامل به ریو اعزام شود، می تواند مدال طلا را بگیرد و ضمن آنکه در وزن 125 کیلوگرم نیز باید ببینیم که از بین کمیل قاسمی و پرویز هادی کدامیک اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: پیش بینی من این است که از 12 سهمیه کشتی آزاد و فرنگی، ملی پوشان شش مدال کسب خواهند کرد و هر چند فضا آنچنان المپیکی نیست و در این رابطه من بارها اعلام خطر کردم اما کشتی چون همیشه کار خودش را انجام خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین