کد خبر: ۳۶۸۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

بخشودگی جرایم تاخیر در پرداخت مالیات حقوق فروردین 95

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، از بخشودگی جرایم پرداخت مالیات حقوق فروردین امسال و مالیات قطعی موضوع تبصره ماده 86 قانون مالیات های مستقیم و فهرست های مرتبط تا نوزدهم خردادماه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سازمان امور مالیاتی، «سیدکامل تقوی نژاد» در این بخشنامه، اداره های کل امور مالیاتی سراسر کشور را موظف کرد امکان برخورداری از بخشودگی 100 درصد جرایم تاخیر در پرداخت مالیات حقوق و تسلیم فهرست دریافت کنندگان حقوق و وجوه موضوع تبصره ماده 86 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب سی و یکم تیرماه 1394 را فراهم کنند.

این امر در صورت درخواست کتبی مودیان مالیاتی رخ می دهد که پرداخت مالیات بر درآمد حقوق فروردین ماه 1395 و مالیات مقطوع موضوع تبصره بالا را به همراه فهرست دریافت کنندگان این وجوه وفق مقررات تا پایان روز نوزدهم خردادماه تسلیم کرده باشند.

در بخشی از این بخشنامه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اختیار بخشودگی این جریمه ها را به مدیران کل امور مالیاتی تفویض کرد.

این بخشنامه با توجه به اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تغییر سامانه حقوق- دستمزد این سازمان، انطباق سیستم های نرم افزاری حقوق با ساختار جدید مالیاتی و بنا به اختیار حاصل از ماده 191 قانون مالیات های مستقیم صادر شد.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتم اردیبهشت ماه نیز رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جرایم بدهکارانی که تا پایان شهریور مالیات خود را بپردازند بخشوده می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین