کد خبر: ۳۶۸۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

وقوع زلزله شهر تهران محتمل است

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: وقوع سیل و زلزله در پایتخت متحمل است و با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی، انتشار این اخبار مسئله ای جدید نیست.
آفتاب‌‌نیوز : فاطمه صالح  با ابراز خرسندی از مورد توجه قرار گرفتن این مسئله از سوی مسئولان، رسانه ها و مردم اظهار کرد: با توجه به اینکه گسل های متعددی در شهر تهران وجود دارد، این احتمال می رود که زلزله ای شهر تهران را مورد آسیب قرار دهد.
 
به گزارش میزان، وی ادامه داد:در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی و همچنین کاربری اراضی و مقاوم سازی و شناخت دادن به مردم باید بیشتر کار شود چرا که یک سر این چرخه در میان عامه و سر دیگر در میان مدیران و تصمیم سازان قرار دارد.
 
صالح افزود: برای پیاده سازی این سیاست ها، حضور مردم بسیار مهم است و مردم باید بدانند به عنوان یک شهروند باید از چه کسی مطالبه گر باشند و در هنگام خرید یا ساخت مسکن به کجا مراجعه کنند.
 
وی شناسایی گسل های شهر تهران را بدلیل ایجاد سازه های متعدد مشکل و سخت توصیف کرد و گفت: ممکن است بسیاری گسل های پنهان شناسایی شده نباشند و این کار نیازمند عزم جمعی با سازمان زمین شناسی، مرکز تحقیقات مسکن و حمایت های شورای شهر و متخصصان است.
 
همچنین حمزه شکیب، رئیس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پیش بینی وقوق زلزله در پایتخت گفت: کشورمان روی کمربند زلزله واقع شده و احتمال اینکه این اتفاق رخ دهد وجود دارد.
 
وی با اشاره به دوران بازگشت گسل های فعال در کشورمان افزود: تاریخ نشان می دهد ظرف سی، چهل سال گذشته رکورد های بسیاری از زلزله در کشورمان ثبت شده و احتمال وقوع زلزله در بیش از 90 درصد نقاط کشورمان وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین