کد خبر: ۳۶۸۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

سعید لیلاز: اقتصاد بدون نظریه، کشور را دچار فاجعه می کند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: اقتصاد بی برنامه و بدون نظریه، کشور را دچار فاجعه می کند.
آفتاب‌‌نیوز : سعید لیلاز روز سه شنبه در کارگاه آموزشی نقش روابط عمومی در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: ما باید به جای حرف زدن کار و عمل کنیم و اگر اقتصاد ما مسلح به نظریه نباشد، نتایج فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: روابط عمومی فقط منحصر به فعالیت های تبلیغی و اقناعی و ارسال پیام های تبریک و تسلیت نیست بلکه وظایفی بس خطیر و دشوار دارد که می تواند کارشناسان روابط عمومی را به کارشناسان درجه یک تاریخ هر سازمان و دستگاهی تبدیل کند.

وی اظهار کرد: ایران حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد 25 میلیون نفر هر روز صبح سر کار می روند ولی چون در قالب یک نظریه و سازمان مشخصی کار نمی کنند نه تنها بهره وری لازم را ندارند بلکه دربسیاری از موارد عملا همدیگر را خنثی می کنند.

وی اظهار کرد: در تاریخ معاصر ایران هم همین اتفاق بارها افتاده است و دولتی که سر کار آمده به جای تداوم مسیر دولت قبلی سعی کرده بی برنامگی ها و خرابکاری های دولت قبل را پاک کند و در نهایت روز از نو و روزی از نو.

لیلاز تاکید کرد: ما در نهادی که فعالیت می کنیم به یک سازمان فکری نیاز داریم و اگر این سازمان فکری وجود نداشته باشد روزمرگی اتفاق می افتد.

این تحلیلگر اقتصادی بیان داشت: از سال 1287 خورشیدی که نفت در ایران کشف و به شکل صنعتی استخراج شد تا امروز و به قیمت جاری حدود چهار هزار میلیارد دلار انواع درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت یا ورود نفت رایگان به اقتصاد ایران تزریق شده است و حال باید پرسید آدرس این همه اسکناس و نقدینگی کجاست و چرا اثرات خود را نشان نمی دهد؟

وی خاطرنشان کرد : بنده حتی به 1000 میلیارد دلار درآمد نفتی هم امیدی ندارم که بتوان آثار آن را در اقتصاد کشور نشان داد؛ در حالی که ما علاوه بر فروش نفت کار هم می کنیم و سالانه حدود 120 میلیون تن مواد غذایی در کشور تولید می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهار داشت: می دانیم مشکلات زیادی بر سر راه روابط عمومی ها وجود دارد و در وهله اول با این چالش مواجه هستیم که هیچ تضمینی وجود ندارد انتصاب ها درست انجام گرفته باشد و شواهد نشان می دهد در دستگاه های ما جای انتقاد بسیاری وجود داشته و چون در گذشته انتقادات به موقع انجام نگرفته کار کشور به اینجا رسیده است.

لیلاز یادآور شد: وقتی معلوم نیست ریاست سازمان با چه میزان صلاحیت صاحب این سمت شده خودمان هم تلاش نمی کنیم یک فرد شایسته را در روابط عمومی نصب کنیم و ترجیح می دهیم در یک سلسله مراتب رفاقتی کار کنیم.

وی با بیان اینکه معمولا دستگاه ها برای روابط عمومی اهمیت خاصی قائل نیستند، بیان داشت: خود روابط عمومی ها هم در این عرصه مقصر هستند؛ وقتی ما نقش خودمان را به بنر چسباندن تنزل می دهیم و فرو می کاهیم از ریاست سازمان چه انتظاری باید داشت؟

مدیر روابط عمومی پیشین سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران توصیه کرد: مدیران روابط عمومی شروع به برقراری روابط مناسب با جامعه مخاطب کرده و به برقراری ارتباطی سازنده با مطبوعات و رسانه ها که ابزار دسترسی به جامعه مخاطب هستند بپردازند؛ ضمن اینکه باید سعی در تماس بی واسطه با جامعه هدف و فعالیت عمیق و مناسب در فضای مجازی داشته باشند.

این کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی توسط روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
تا انجا که صاحبان اندیشه اقتصادی تشویق به نظریه پردازی ورقابت در امور مشابه نشد ه اند ، یا ازاین خبرها چون در تخصص مانند ،ماها نیست . اطلاع نداریم ،اما درسواد استفاده از یافته های انسان در پژوهش های اقتصادی ، اعتقادات نقلی زیبا وجذاب مارا ازتلخی صداقت در اقتصاد وطعم خوش اینده ،به روزمره گی برده ، نظریه محصول گران متفکران با شناخت رفتارهای جهانی و بومی روابط مالی انسان ها است ، این فرصت هایی که به ساخت سریال های کم مطالعه میشود به سواد اقتصادی مصرف مردم یا تربیت پژهشگران راه گشا بشود ، ابزار لازم فکر اقتصادی حال واینده فراهم بگردد ، اقتصاد در فرهنگ ما از امانت و صداقت امده ، همین است یک دورغ اقتصادی رسانه ای می شود ، زنجیره دروغ برای پوشاندن اثر دروغ اول
،اب گل الوده را برای رفتارهای مخرب رفاهی اقتصادی رقم میزند ، بنده مطالعات مالی ندارم فقط دیدگاه شهروندی را نوشتم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین