کد خبر: ۳۶۸۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

یک افشاگری درباره عربستان پس از 40 سال

تارنمای شبکه بلومبرگ خبر داد که وزارت خزانه داری آمریکا میزان اوراق قرضه تحت تملک عربستان را پس از 40 سال منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا نوشت که عربستان تا ماه مارس (اسفند) مالک بیش از 116 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا بوده که این مقدار نسبت به ژانویه 6 درصد کاهش یافته است. با توجه به فهرستی که وزارت خزانه داری به درخواست شبکه بلومبرگ منتشر کرد، چین مالک 1.3 تریلیون دلار و ژاپن 1.1 تریلیون دلار اوراق قرضه آمریکا هستند.

به گزارش آفتاب، با این حال این اطلاعات بیش از آنکه روشنگر باشد سوال برانگیز است. عربستان سعودی دارای 587 میلیارد دلار ذخایر خارجی است و بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، بانک های مرکزی به طور معمول حدود دو سوم ذخایر خود را به شکل دلار سپرده گذاری می کنند. 

نیویورک تایمز پیش از این خبر داده بود که مقام های سعودی تهدید کرده‌اند اگر کنگره آمریکا، عربستان را به هر نحوی در حملات تروریستی 11 سپتامبر دخیل بداند، 750 میلیارد دلار از اوراق قرضه و دیگر دارایی های خود در آمریکا را به فروش می رسانند.

بر اساس آمار وزارت خزانه داری آمریکا میزان اوراق قرضه تحت مالکیت برخی کشورهای عضو اوپک به این شرح است:

عربستان سعودی 116.8 میلیارد دلار، امارات متحده عربی 62.5 میلیارد دلار، کویت 31.2 میلیارد دلار، عمان 15.9 میلیارد دلار، عراق 13.4 میلیارد دلار، قطر 3.7 میلیارد دلار، نیجریه 3.1 میلیارد دلار، بحرین 1.2 میلیارد دلار و الجزایر 0.7 میلیارد دلار.

اوراق قرضه اسنادی است که به موجب آن ناشر متعهد می‌شود مبالغ مشخصی (بهره سالانه) را در زمان‌هایی خاص به دارنده آن پرداخت کند و در زمان مشخص (سررسید) اصل مبلغ را باز پرداخت کند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین