کد خبر: ۳۶۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
آیت‌الله هاشمی در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد:

صداوسیما سیاست‌هایش را تغییر دهد/اگر با چندنفر مخالفند، شهری را خراب می‌کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: متأسفانه مخالفین دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای عمل می‌کنند که مصداق این مثل معروف است که اگر با دو نفر مخالفند حاضرند شهری را به‌خاطر آن دو نفر ویران کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مراسم سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور جمع کثیری از مدیران، مسؤولان و چهره‌های علمی و دانشگاهی کشور در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، به بازدید نسبتاً طولانی خود از جشنواره فرهیختگان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز روز شیرینی بود، چرا که در طول بازدید خود از نزدیک با آخرین دستاوردهای جالب و علمی دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه آشنا شدم.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اظهار خرسندی از آخرین تولیدات علمی و تحقیقاتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، گفت: این دانشگاه وارد مرحله کاملاً جدیدی شده است و رسالت اصلی دانشگاه با تحقیقات و پژوهش انجام می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نیاز افراد جامعه به علم و دانش و توسعه کشور را هدف اصلی و عمده تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی توصیف کرد و افزود: اگر بخواهیم شأن اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را مراعات کنیم، باید به توسعه علم و دانش بپردازیم، چرا که اولین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) نیز تأکید بر خواندن، نوشتن و قلم دارد.

صداوسیما سیاست‌هایش را عوض کند/اگر با چندنفر مخالفند، شهری را خراب می‌کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به 60 درصد مردم بی‌سواد بودند، گفت: در آن سال‌ها که دانشگاه‌ها تعطیل شدند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی ستادی ایجاد کرده بودیم که برای رفع نیاز به تحصیل مردم به خصوص قشر جوانان چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به شرایط بحرانی کشور در دهه ی 60 به خاطر جنگ تحمیلی و عدم توانایی پاسخگویی دولت به نیاز و میل جوانان به ادامه تحصیل، اظهار داشت: در آن ستاد به این نتیجه رسیدیم که دولت به این زودی نمی‌تواند مشکل را حل کند و ما باید به اقیانوس مردم متصل شویم و از خود آنان برای رفع این مشکل کمک بگیریم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به کارشکنی‌ها، حسادت‌ها و مزاحمت‌های عده‌ای تندرو اشاره و تصریح کرد: از همان ابتدا برخی بودند که مشکلاتی را بر سر راه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده و می‌کنند. ما نیز برای تأسیس این دانشگاه سراغ امام راحل رفتیم که صحبت ما یک ربع بیشتر طول نکشید. امام(ره) بسیار باهوش بودند و با صورتی بشاش و چشمانی که برق خوشحالی داشت و شگفت زده شده بودند، گفتند کار خوبی است و هدیه‌ای هم تقدیم کردند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اظهار تأسف از ادامه مزاحمت‌ها برای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اخیراً جمعی در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای تصویب کرده‌اند، که دست دانشگاه را به کلی ببندند و این مانند بمب برای دانشگاه بود. این در حالی است که از ابتدای کار، مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در اداره دانشگاه به ما اختیار کامل می‌داد.

ایشان افزود: متأسفانه مخالفین دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای عمل می‌کنند که مصداق این مثل معروف است که اگر با دو نفر مخالفند حاضرند شهری را به خاطر آن دو نفر ویران کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره مجدد به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اختراعات، اکتشافات و دستاوردهای قابل توجه و مهم این نمایشگاه که حاصل تلاش دانشجویان، محققان و پژوهشگران این دانشگاه است، انسان را به آینده امیدوار می‌کند. 

ایشان با بیان اینکه براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، توسعه کشور باید دانش محور باشد، گفت: یکی از راه‌های تحقق این امر ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر است و این مسأله مورد خواست و تأکید مقام معظم رهبری نیز است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تجاری سازی تولیدات و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این دانشگاه از طریق توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید تولیدات محققان خود را در اختیار صنعت‌ قرار دهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سامانه اکسپو برای فروش محصولات علمی ـ پژوهشی و سامانه ساها برای تعامل با شبکه‌های آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی میدان وسیعی را برای تحقیق و پژوهش و رشد و پیشرفت کشور فراهم کرده است و می‌تواند با کمک مردم در دنیا تأثیرگذار باشد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ‌کس در دانشگاه آزاد اسلامی مالکیت و یا سهمی ندارد و زمانی که می‌خواستیم این دانشگاه را وقف کنیم برای عدم دست‌درازی برخی به این دانشگاه بود. همانطور که مسجد برای کسی نیست و متعلق به عموم مردم است، دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای مردم است.

ایشان، نیت خیر و تکیه به مردم را اساس کار در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: کار در اینجا به خاطر خدا، خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و در جهت رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه کسی از دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شخصی نمی‌کند، خطاب به تندروها و مخالفین بی‌منطق که همواره در کمین هستند، گفت: بیایید و از نزدیک با دستاوردهای ارزشمند این دانشگاه آشنا شوید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: صداوسیما اشکالات جزیی دانشگاه آزاد اسلامی را در بوق و کرنا می‌کند، اما انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه جزء خطوط قرمز آنان است که امیدوارم با مدیریت رئیس جدید، این روند تغییر یابد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خویش با قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و همه افرادی که برای دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کنند، گفت: اگر روحیه‌ی اخلاص و عمل چند برابر شود، این دانشگاه موفق‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دکتر واشقانی فراهانی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج) و آزادی خرمشهر، گزارشی از فرآیند برگزاری چهارمین جشنواره فرهیختگان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ارائه و از شرکت مسئولان و مدیران در این مراسم قدردانی کرد.

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز تعداد دانشجویان این دانشگاه آزاد اسلامی را حدود یک میلیون و 600 هزار نفر دانست و  افزود: نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به کل دانشجویان کشور 37درصد و نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حدود 30درصد است. طبق سند چشم انداز 1404، 30درصد از دانشجویان کشور باید در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند که دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به این هدف مهم دست یافته است.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه دارای 42 رشته در مقطع دکتری حرفه ای، بیش از 8هزار و 700 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 2هزار و 700 رشته در مقطع دکتری تخصصی و 8هزار و 816 رشته کارشناسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وجود 44درصد اعضای هیات علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی، نشان دهنده وزن علمی قابل توجه این دانشگاه است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدا و انتهای این مراسم، از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این بازدید ضمن رونمایی از سامانه جامع داشبورد مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی،  از 34 محصول تجاری شده یا در آستانه تجاری شدن قرار دارند و همچنین از محصولات پژوهشی برخی از غرفه های مراکز استان ها بازدید کردند و در جریان روند و مراحل تجاری شدن محصولات پژوهشی قرار گرفتند.

در ادامه مراسم با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از برگزیدگان جشنواره فرهیختگان تقدیر شد و محمدعلی به‌نژادی از واحد تبریز به عنوان برگزیده نشان نقره جایزه امام خمینی(ره) و رامین یوسفی، از واحد مسجدسلیمان به عنوان برگزیده نشان برنز جایزه امام خمینی(ره) معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین