کد خبر: ۳۶۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

11 میلیون جوان درآستانه ازدواج در کشور

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور تعداد دختران و پسران درآستانه ازدواج کشور را 11 میلیون نفر اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیف الله ابوترابی روز پنجشنبه به مناسب روز ملی جمعیت در همایش پویایی و بالندگی جمعیت جوان در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه 11 میلیون جوان درآستانه ازدواج در کشورعلوم پزشکی مازندران در ساری گفت‌: سن برخی از این جوانان دختر و پسر از سن مفید ازدواج فراتر رفت.

وی میانگین سن ازدواج را در پسران 28 سال و در دختران را 23.8 سال اعلام کرد و افزود : این آمار براساس مناطق جغرافیایی و سطح زندگی اقتصادی در کشور متفاوت است به طوری که در کلانشهرها سن ازدواج پسران 31.7 و دختران 27.2 سال رسید. 

وی اضافه کرد‌: همچنین در پایتخت نیز سن ازدواج در شمال شهر برای پسران 32.4 و دختران 29 سال ثبت شده است. 

مشاور سازمان ثبت و احوال کشور گفت که آمار ازدواج در سال گذشته در مقایسه با سال 93 حدود 5.4 درصد رشد داشت. 

ابوترابی افزود‌: در سال گذشته طبق آمار 685 هزار واقعه ازدواج به ثبت رسید که سن 86.3 درصد از پسران بین 19 تا 34 سال و سن 88.3 درصد از دختران بین 13 تا 31 سال بود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت احوال کشور گفت که براساس آمار‌، زاد و ولد در مناطق مرزی 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که نرخ موالید در این مناطق به 3.7 درصد رسیده است. 

ابوترابی میانگین نرخ رشد زاد و ولد کشور را در سال گذشته 2.3 درصد اعلام کرد که در مقایسه با سال 93 حدود 1.9 درصد کاهش دارد.

به گفته وی در سال گذشته یک میلیون و 580 هزار ولادت در کشور ثبت شد که 10 هزار نوزاد متولد شده مربوط به زوج های ایرانی مقیم خارج کشور هستند. 

وی از طلاق به عنوان یکی از عوامل اثرگذار و چالش برانگیز بر کاهش نرخ زاد و ولد در کشور یاد کرد.
براساس آخرین آمار ثبت احوال کشور که روز گذشته منتشر شد، جمعیت ایران به 80 میلیون رسید که سه میلیون و 200 هزار نفر از این تعداد در مازندران سکونت دارند. 

همایش پویایی و بالندگی جمعیت جوان صبح امروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ثبت احوال مازندران با حضور کارشناسان این دو نهاد برای گسترش همکاری های علمی و فرهنگی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه برای افزایش جمعیت‌، در ساری برگزار شد. 

در پایان این همایش تفاهمنامه همکاری دو جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی و ثبت احوال مازندران امضاء شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین