کد خبر: ۳۶۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴

اتحادیه اروپا تحریم‌های کره شمالی را افزایش داد

اتحادیه اروپا با اعلام اینکه آزمایش های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، تحریمهای وضع شده علیه پیونگ یانگ را افزایش داده است.
آفتاب‌‌نیوز : اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی به‌دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را افزایش تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا با اعلام اینکه آزمایش های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است، تحریمهای وضع شده علیه پیونگ یانگ را افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، اتحادیه اروپا اعلام کرده است که 18 فرد و یک شرکت را به فهرست سیاه تحریمهای کره شمالی اضافه کرده و اموال و دارایی های آنها را توقیف و ورود آنها به اتحادیه اروپا را ممنوع کرده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: افرادی که با این تدابیر محدودکننده روبرو شده اند، اکثرا از مقام های ارشد نظامی هستند که نقش کلیدی در حمایت و ارتقای برنامه های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی دارند.

این بیانیه افزود: شرکتی که به فهرست تحریمها افزوده شده، در توسعه و اجرای عملیاتی برنامه موشک بالستیک و سایر تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی دست داشته است.

اتحادیه اروپا تاکنون 66 فرد و 42 شرکت کره شمالی را تحریم کرده است. اسامی افراد و شرکت تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا قرار است فردا جمعه منتشر شود.

شورای امنیت در ماه مارس تحریمهای جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرده است.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین