کد خبر: ۳۶۹۰۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

عصبانیت فولکس واگن از کندی روند تحقیقات آلایندگی

فولکس واگن در واکنش به درخواستهای یک سهامدار برای اصلاحات سریع در این خودروساز آلمانی، از روند کند تحقیقات درباره رسوایی آلایندگی ابراز عصبانیت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 فرانک ویتر، مدیر امور مالی فولکس واگن در نامه ای به صندوق پوشش ریسک تی سی آی انگلیس که از سوی رویترز مشاهده شد، نوشت: فولکس واگن در زمینه پیاده سازی یک ساختار جدید برای گروه خودروسازی و برند فولکس واگن پیشرفت قابل توجهی کرده است.

با اینهمه تحقیقات شرکت حقوقی جونز دی درباره مقصر رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا به کندی پیش می رود و باعث عصبانیت مدیران فولکس واگن شده است.

فولکس واگن سال گذشته این شرکت آمریکایی را مامور تحقیقات داخلی کرد. به گفته مدیر مالی فولکس واگن، جونز دی باید تا نیمه دوم امسال به کارش ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که حقیقتی از نظر پنهان نمانده است.

این نامه که روز سه شنبه ارسال شده است، خطاب به کریسن هون، موسس تی سی آی بوده که اظهار کرده بزرگترین خودروساز اروپا باید عملکردش را بهبود بخشیده و ساختار مدیریتی جدیدی ایجاد کند.

فولکس واگن در پی اختصاص یک رقم هنگفت برای پوشش هزینه رسوایی آلایندگی، ماه گذشته 4.1 میلیارد یورو (4.60 میلیارد دلار) ضرر عملیاتی برای سال 2015 گزارش کرد.

این خودروساز با دولت آمریکا به یک توافق حدودا 10 میلیارد دلاری رسیده است اما همچنان با سیلی از شکایات و درخواست خسارت روبروست و اعضای هیات مدیریت این شرکت بابت پاداشهایی که دریافت کرده اند تحت انتقادهای شدیدی قرار گرفته اند.

بن واکر، یکی از شرکای صندوق تی سی آی اظهار کرده است فولکس واگن باید هزینه های نیروی کار خود را کاهش داده و سودآوری را بهبود دهد.

فولکس واگن در شش کارخانه در ایالت ساکسونی سفلی از جمله مقر مرکزی خود در وولفسبورگ بیش از 120 هزار کارمند دارد و دولت به همراه اتحادیه های کارگری در تلاشند در شرایط بحرانی کنونی این خودروساز، مشاغل مذکور را حفظ کنند.

مشکل آلایندگی که شامل 11 میلیون خودروی برندهای فولکس واگن، آئودی و پورشه مجهز به موتورهای دو و سه لیتری در سراسر جهان می‌شود، به شهرت این گروه خودروسازی به شدت لطمه زده و تحقیقات کشورهای متعدد را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا،فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر سال 2015 اقرار کرد در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان از جمله بعضی از مدلهای دیزلی به فروش رفته در آمریکا نرم افزاری را نصب کرده که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد.

این نرم افزار در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد. انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز کاست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین