کد خبر: ۳۶۹۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

آرپی جی هفت جدید به بازار آمد

روسیه پیشرفته ترین سلاح سبک نفربر ضدزره و تانک در ردیابی، هدف گیری و شلیک را به بازار عرضه کرده است که می تواند رقیب آر پی جی 7 جنگ افزار خاطره برانگیز ساخت اتحاد جماهیر شوروی باشد که پس از 55 سال همچنان پرکاربردترین نابود کننده تجهیزات رزهی با استفاده در بیش از 50 کشور توسط ارتش، گروه های مسلح و چریکی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سامانه روسی ضد تانک « متیس ام 1» که از نظر سرعت شلیک برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام – 148 - جاوِلین» معرفی شده است پس از چند سال آزمایش موفق برای استفاده در نیروهای مسلح روسیه تایید شده است.

ایزوستیا در این باره گزارش داده است: وجه تمایز این سامانه توان بالای جابجایی آن است و به گفته ویکتور موراخوفسکی کارشناس این روزنامه در زمان حاضر این تنها سامانه ضدتانک است که می تواند بدون وسیله نقلیه در نبرد استفاده شود.

موراخوفسکی سردبیر مجله «آرسنال میهنی» افزوده است: «مِتیس ام 1» یگانه سامانه ضد تانک از نوع متحرک است که تازه در روسیه تولید شده است و «توپخانه جیبی» نیروی زمینی نیز نامیده می شود، زیرا بدون هر وسیله نقلیه خاصی می تواند علیه اهداف دشمن استفاده شود.

به نوشته اسپوتنیک، این سامانه فقط برای صادرات طراحی و ساخته شد، زیرا برای مقابله با تجهیزات زرهی معاصر زیاده از حد سبک تلقی می شد، اما استفاده از آن در شرایط جنگی، کارایی خوب خود را نشان داد و سبب شد شد وزارت دفاع خواهان برخورداری «مِتیس ام 1» شود.

برپایه گزارش فنی ارائه شده، «مِتیس ام 1» با ویژگی های یگانه می تواند بدون وسیله نقلیه استفاده شود و از «کورنِت»، «فاگوت» و «کونکورس» دیگر سامانه های ضد زره قابل جابجایی سریع، برتر است، زیرا وزن آنها به علت دستگاه پرتاب و موشک ها بیش از نوع جدید است و به همین دلیل «مِتیس ام 1» سامانه «دستی» یا «توپخانه جیبی» هم نام گرفته است.

از سوی دیگر با توجه به تولید انبوه این سامانه با استفاده از فناوری و تجهیزات روسی بدون نیاز به قطعات خارجی، بهای آن در مقایسه با انواع مشابه ارزان تر است.

مطابق اطلاعات منبع نزدیک به ایزوستیا، سامانه جدید را می توان هم از روی دستگاه ثابت (سه پایه) و هم از شانه نظامی ایستاده یا دراز کش علیه اهداف دشمن بکار گرفت. در موشک «مِتیس — ام 1» از کلاهک تجمعی برای نابودی وسایل نقلیه و زرهپوش و کلاهک جدید با قدرت انفجاری بالا برای نابودی نیروی زمینی و از بین بردن استحکامات استفاده شده و برد آن نیز به دو کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ایوان کونووالوف رئیس مرکز وضعیت استراتژیکی روسیه در این باره گفته که سامانه روسی از نظر سرعت برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام 148 جاوِلین» است، زیرا این سامانه به 30 ثانیه زمان برای هدف گیری و شلیک نیاز دارد که در شرایط جنگی خطرناک می باشد و همچنین «مِتیس —ام1» ارزان تر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
1
انقدر از این ارپی جی 7 جدید خوشم میاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین