کد خبر: ۳۶۹۱۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

واکنش بعیدی‌نژاد به آن‌هایی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته

یک مذاکره کننده هسته‌ای ایران نوشت: اگر تنها دستاورد مذاکرات برجام بسته شدن پرونده پی ام دی باشد، باز هم می‌توان نتایج برجام را ارزشمند دانست، چه برسد به این که مختومه شدن پرونده پی ام دی تنها یکی از دستاوردهای درخشان مذاکرات هسته‌ای بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران در کانال شخصی تلگرامش نوشت: یادآوری برخی وقایع گذشته از باب تذکر سودمند است. مقام معظم رهبری سال گذشته در چنین ایامی در سال گذشته در روز 30 اردیبهشت 1394 در دانشگاه امام حسین (ع) در پاسخ به انتظارات زیادی‌خواهانه آمریکایی‌ها برای حل و فصل مسائل مربوط به پی ام دی با قاطعیت فرمودند که جمهوری اسلامی به‌هیچ‌وجه اجازه مصاحبه و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای خود را نخواهد داد.

برخی از شخصیت‌ها و جریانات سیاسی که در جریان جزییات مذاکرات نبودند این بیان مهم را به دو گونه تعبیر کردند؛ یا آن‌را هشداری علیه تیم مذاکره کننده دانستند یا آن را به مثابه ایجاد یک مشکل اساسی در مذاکرات و شکل‌گیری یک بن‌بست در حل مباحث کلیدی مذاکرات قلمداد کردند. اما هر دو جریان اشتباه می‌کردند. این بیان قاطع رهبر انقلاب که در راستای مواضع تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود نقش مهمی در تبیین مواضع اصولی کشورمان برای طرف‌های 1+5 داشت و در نهایت نیز با ادامه مذاکرات، حل و فصل بحث پی ام دی بدون آن که هیچ‌ یک از دانشمندان هسته‌ای کشور مورد مصاحبه قرار بگیرند نهایی شد و این پرونده بسیار پیچیده مختومه شد.

اما برخی از همان شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی که با صراحت کامل حل و فصل نهایی موضوع پی ام دی را غیرممکن می‌دانستند، امروز اصرار دارند که برجام هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است. آن‌ها که با عمق خطر و پیچیدگی پرونده پی ام دی آشنایی دارند می‌دانند که اگر تنها دستاورد مذاکرات برجام بسته شدن پرونده پی ام دی باشد، باز هم می‌توان نتایج برجام را ارزشمند دانست، چه برسد به این که مختومه شدن پرونده پی ام دی تنها یکی از دستاوردهای درخشان مذاکرات هسته‌ای بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
10
برجام هیچ دستاوردی هم که نداشته باشه به دلواپس و افراطی جماعت رای نخواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
برجام چه دست آورد داشته باشد با نداشته باشد رای رای رای به جماعت افراطی داعشی نمی دیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
5
چرا برجام دست اورد نداشته ؟ اگر دلواپسان راس کار بودند چه میشد ؟ صادرات نفت به صفر میرسید . بگذریم این دلواپسان میگویند این دولت قیمت نفت را پایین اورده است . انها بیسوادند والا میگفتند افت قیمت نفت به سبب تولید اقتصادی نفت شل میباشذ . امریکا دیکر نیازی به نفت خاور میانه ندارد و از نفت شل روزانه توان تولید ۱۰ میلیون بشکه را دارد .
یادمان نمیرود سردار دلواپسان گفت با تحریم ایران نفت ۲۰۰ دلار میشود . امان از توهمات او . این هم مثل کاغذ پاره گفنتش است .
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
1
سلام. بزرگترین دستاورد برجام این بوده که دلواپسان از خواب بیدارشوند که در مدت 8سال رفت وامدشان هیچ خدمتی به نظام ومردمشان نکردنندکه هدیه مبارکشان برای نظام ومردم فقط تحریم پشت تحریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین