کد خبر: ۳۶۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۲۳:۴۴

آلمان سهم خود را از خاور میانه می خواهد

آفتاب‌‌نیوز : این مسئله بخصوص برای آلمانیها که به دنبال دستیابی به یکی از کرسی های دائم شورای امنیت هستند ناگوارتر بود وحتی به اعتقاد برخی از کارشناسان اروپایی این مسئله یکی از دلایل قابل توجه در سقوط گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان به شمار می رود. 

از اینرو دولت خانم مرکل سعی دارد اینبار فرصت را از دست نداده وواگن خود را پشت قطاری که لوکوموتیو نئو محافظه کاران آمریکا آنرا به حرکت در آورده اند قرار دهد وچه راهی بهتر از دالان برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی وجود دارد؟ 

قرار است جمعه  ساعاتی پس از نشست ترویکای اروپایی مرکل عازم واشینگتن شود وشاید او با دستانی پر راهی کاخ سفید شود ومیزبان خود را خشنود سازد. 

این مسئله به خوبی از گفتگوهای گسترده ی مرکل با ژاک شیراک وتونی بلر  هویداست .

به هر شکل آنجلا مرکل محافظه کار به واشینگتن خواهد رفت تا با پرونده اتمی ایران صفحه روابط سرد برلین ـ واشینگتن را به کلی ببند ودور جدیدی از روابط را با آمریکا آغاز کند. 

به گفته منابع خبری آلمان سهم خود را از بازسازی عراق می خواهد وحتی اینبار آماده است تا در صورت نیاز نیروهای آلمانی به عراق اعزام کند این در حالی است که موضع دولت آلمان تا کنون بر روی اجماع نظر سوسیالیست ها ومحافظه کاران در مورد عدم ارسال واحدهای ارتش آلمان به بغداد قرار داشته است. 
این درحالی است که مطبوعات ورسانه های آلمان به تدریج زمینه را برای این حضور نظامی در عراق وحتی در تمامی خاور میانه در صورت نیاز آمریکا به آن آماده می کنند . 

روزنامه "زو دویچه تسایتونگ" وشبکه اول تلویزیون آلمان " ای آر دی" پنج شنبه در آستانه ی این سفر اعلام کردند سازمان ضد اطلاعات آلمان پشتیبانی کاملی از نیروهای آمریکایی در عراق داشت ودر زمان جنگ عراق در بهار 2003 به رغم مخالفت علنی دولت آلمان برخی از عناصر این سازمان در کار جمع آوری اطلاعات وبرخی دیگر از ماموریت ها به ارتش آمریکا کمک می کرد. 

این روزنامه آلمانی به نقل از یک کارمند بلند پایه در سازمان ضد اطلاعات المان که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد افراد این سازمان در مقر هیئت دیپلماتیک فرانسه در عراق که پس از تعطیلی سفارت این کشور در بغداد ایجاد شد مستقر شده وفعالیت خود را سه روز پیش از آغاز جنگ آغاز کردند. 

بر اساس همین اطلاعات آنها به درخواست آمریکا اهدافی را که باید مورد حمله قرار گیرد مشخص می کردند. 

این مسئله توسط مسئولین آمریکایی هم تایید شده ویک کارمند سابق وزارت دفاع آمریکا به شبکه اول تلویزیون آلمان خبر داد که سازمان ضد اطلاعات آلمان به نیروهای آمریکا در جنگ عراق کمک های مستقیمی کردند . 

گرچه گفته می شود این سخنان والتر اشتانمایر وزیر خارجه آلمان را در موضع بدی قرار خواهد داد اما می تواند موضع رئیسش مرکل را در آمریکا تقویت بخشد. 

آلمان تا به امروز اعلام کرده که از راهبرد نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی کند همانگونه که این موضع را در قبال مسئله عراق هم اعلام کرده بود ، حال اگر اینبار حمایت خود را از مواضع آمریکا اعلام کند ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ وآلمان چگونه از آب گل آلود برنامه های هسته ای ایران ماهی خود را به دام خواهد انداخت ؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین