کد خبر: ۳۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۱

تلاش برای تبدیل کیش به پایگاه تجاری

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس مجید شایسته در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این مطلب افزود: تاسیس بانک های اروپایی و فعال شدن بورس اوراق بهادار در کیش،‌ فعالیت های انجام شده برای تبدیل کیش به شهر الکترونیکی، طراحی برای تاسیس مراکز داد و ستد سایر کالاها و راه اندازی بورس نفت در آینده نزدیک، از جمله اقداماتی است که می تواند این منطقه آزاد را به پایگاه تجارت منطقه خلیج فارس تبدیل نماید.
وی ادامه داد:‌ از این طریق می توان منافعی را که کشورهای مجاور از انجام معاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران کسب می کنند به این منطقه آزاد منتقل کرد.
شایسته با اشاره به اینکه کیش می تواند به عنوان قطب گردشگری کشور و منطقه مطرح باشد افزود: با توجه به ویژگی های اکوتوریستی این جزیره،‌ می توان تعداد بازدید کنندگان خارجی بیشتر را به ویژه از کشورهای اسلامی جلب کرد.
وی با تأکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی افزود: این سازمان سعی دارد ضمن ایجاد بستری مناسب برای انجام فعالیت های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده، نقش ناظر و هماهنگ کننده را ایفا کند.
وی همچنین به تاسیس شعبه بین المللی دانشگاه شریف در کیش و پذیرش دانشجوهای داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: با ارتباط نزدیکی که میان صنعت و دانشگاه در کیش ایجاد خواهد شد و شکل گیری واحدهای تحقیق و توسعه فعالیت های صنعتی، انتظار می رود کیش به سمت فعالیت بر اساس فناوری نوین و استوار بر دانایی محوری گرایش پیدا کند.
چهارمین نمایشگاه بین المللی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بیش از یکصد شرکت فعال در این مناطق از بیستم دی گشایش یافت و به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش ادامه دارد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین