کد خبر: ۳۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۹

قاچاق داروهای تولید داخل توسط سیستم دولتی !!

آفتاب‌‌نیوز : دکتر واقفی افزود: شبکه های قاچاق دارو در کشور، داروهای تولید داخل را جمع آوری کرده و به کشورهای همسایه ارسال می کنند و از این طریق باعث بر هم زدن نظام دارویی کشور می شوند.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح کارت هوشمند بیماران خاص ، گفت: حتی برخی از بیماران به علت اختصاص یارانه به تعدادی از داروهای وارداتی ، این داروها را بیش از حد نیاز خود خریداری می کنند و به صورت آزاد می فروشند که اجرای طرح کارت هوشمند می تواند از بروز این تخلفات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه های بهداشت و کشور با همکاری نیروهای انتظامی می توانند از بروز تخلفات دارویی جلوگیری کنند، تصریح کرد: قاچاقیان دارو به عنوان مشتری از برخی مراکز عمده فروشی و دفاتر فروش دارو در شهرستانها و تهران به جز دفاتر واحدهای تولید کننده ، داروها را خریداری و به صورت قاچاق به دیگر کشورها ارسال می کنند.

واقفی درباره نقش شرکتهای توزیع کننده در قاچاق دارو ، یادآور شد: این مراکز داروها را از شبکه تولید و واردات دریافت کرده و در مراکز مصرف دارو نظیر داروخانه ها و بیمارستانها توزیع می کنند و نقشی در ارسال دارو به خارج از کشور ندارند.

دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه ، اظهار داشت: هم اکنون تعدادی از شرکتهای صادراتی با مجوز وزارت بهداشت با تولید کننندگان داخلی در کشور قرار داد بسته و با بازاریابی در کشورهای همسایه ، داروهای مورد نیاز آن کشورها را که در ایران به صورت مازاد تولید می شود، صادر می کنند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین