کد خبر: ۳۷۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۴۳
قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی:

ایران در مذاکرات از منافع ملی دفاع خواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا رحماني فضلي قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اين كه در موافقتنامه پاريس و پذيرفتن تعليق داوطلبانه فعاليت‌هاي هسته‌اي از سوي ايران شرط شد كه روند مذاكرات پيشبرنده و در جهت حل پرونده هسته‌اي ايران در اژانس باشد اما اروپايي‌ها موجب توقف مذاكرات شدند، تصريح كرد: پس از آغاز به كار يو.سي.اف اصفهان، جمهوري اسلامي ايران براي اعتماد سازي بيشتر آغاز مجدد مذاكرات را پذيرفت و بر اساس طرح آقاي احمدي نژاد و ادامه تضمين‌هاي بين‌المللي از مشاركت كشورهاي ديگر در فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران استقبال كرد.

رحماني فضلي با تاكيد بر تمركز مذاكرات بر ابهام‌زدايي از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران اظهار داشت: اراده آمريكا، اروپا و آژانس تغيير قوانين آژانس و ان.پي.تي بود كه با مخالفت كشورهاي جهان سوم، غير متعهدها و كشورهاي غير برخوردار از انرژي اتمي مواجه شد.

قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت افزود: جمهوري اسلامي ايران جهت اعتمادسازي بين المللي و فراتر از قوانين و وظايف كشورهاي عضو اژانس فعاليت‌هاي خود را تعليق كرد ولي اينك فعاليت هسته‌اي ايران براساس مقررات بين‌المللي و صلح‌جويانه و عملكرد اروپايي‌ها سياسي و تحت فشار آمريكاست.

رحماني فضلي با بيان اين كه آژانس و كشورهاي اروپايي در چارچوب قانون و مقررات حقوقي حركت نمي‌كنند، افزود: كشورهاي غربي در جهت مقابله با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و اقناع سازي با استفاده از رسانه‌هاي وابسته، همكاري‌هاي ايران را ضعيف و فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان را بزرگ‌نمايي مي‌كنند.
قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: ايران الگوي رفتارهاي كشورهاي جهان سوم و غير برخوردار از انرژي هسته‌اي است، بنابراين هر تصميمي كه در مورد ايران اتخاذ شود در مورد آنان نيز پياده و موجب انحصاري شدن انرژي هسته‌اي، عقب ماندگي و وابستگي اين كشورها خواهد شد.

رحماني فضلي با بيان اين كه آمريكا صحنه گردان اصلي مخالفت با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران است گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در عرصه ايجاد صلح بين‌الملل فعال بوده است و انتظار دارد پرونده هسته‌اي در شوراي حكام و بر اساس قوانين بررسي شود.

قائم مقام دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: اگر پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت ارجاع شود، بايد بر اساس تصميم گيري شوراي حكام و گزارش بازرسان آژانس از موارد نقض و انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران باشد و چون ايران همكاري‌هاي سازنده و تاثيرگزاري داشته در عرصه فعاليت‌هاي هسته‌اي هيچ نگراني نخواهد داشت.

رحماني فضلي با بيان اين كه اقدامات مسئولان نظام در جهت منافع ملي و احقاق حقوق ملت ايران است، گفت: حمايت‌هاي مردم تعيين كننده اصلي است و مردم با حضور و حمايت خود تأثير بسزايي در روند مذاكرات هسته‌اي خواهند داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین