کد خبر: ۳۷۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۱:۲۵

بمب گذاريهاي لندن تعداد گردشگران خارجي اين شهر را كاهش داد

آفتاب‌‌نیوز : اين گزارش نشان مي‌دهد تعداد گردشگران خارجي در سه ماهه سوم سال ‪۲۰۰۵‬ (منتهي به ‪ ۹‬مهر) سه ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر بود كه دو درصد كمتر از تعداد گردشگران مدت مشابه در سال قبل بود.

صنعت گردشگري در انگليس و بويژه لندن از هنگام وقوع جنگ عراق و افزايش نگرانيها نسبت به احتمال حمله‌هاي تروريستي انتقام‌جويانه در بحران قرار دارد و از ابتداي سال ‪ ۲۰۰۵‬با افزايش تعداد توريستها اين اميدواري ايجاد شده بود كه دوره ركود به پايان رسيده است.

چهار مورد بمب‌گذاري انتحاري در شبكه مترو و اتوبوسراني لندن در هفتم ژوييه (‪ ۱۶‬تير) موجب شد علاوه بر بمب‌گذاران ‪ ۵۲‬نفر كشته و بيش از ‪ ۷۰۰‬نفر مجروح شوند.

اين رويداد و حمله نافرجام مشابهي دو هفته پس از باعث كاهش سفر گردشگران خارجي به لندن شد. تعداد گردشگراني كه از مبداء اروپا به لندن آمدند در سه ماه سوم با پنج درصد كاهش و از ساير نقاط دنيا با شش درصد كاهش نسبت به سه ماهه سوم سال ‪ ۲۰۰۴‬همراه بود.

با اينحال تعداد گردشگران آمريكاي شمالي، كه مهمترين منبع درآمد براي صنعت توريسم لندن محسوب مي‌شود، در اين دوره در مقايسه با سه ماه سوم سال ‪ ۲۰۰۴‬ثابت باقي ماند.

گزارش اداره ملي آمار انگليس در عمل آنچه را كه پيشتر تحليلگران اقتصادي در انگليس پيش بيني كرده بودند، تاييد كرد.
بر پايه اين گزارش، سواي لندن كه بعد از ژوييه با كاهش گردشگران مواجه شد، در بقيه مناطق انگليس روند افزايشي حفظ شد و تعداد كل بازديدكنندگان خارجي از بريتانيا در ‪ ۱۲‬ماهه منتهي به نوامبر ‪ ۲۰۰۵‬با ‪ ۱۰‬درصد رشد نسبت به سال ‪ ۲۰۰۴‬به ‪ ۳۰‬ميليون نفر رسيد.

اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد كه بيش از دو برابر گردشگراني كه به انگليس سفر كرده‌اند، اتباع انگليس به خارج از اين كشور مسافرت كردند. تعداد مسافران انگليسي به خارج در يكساله منتهي به نوامبر ۲۰۰۵(‬آذر) چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد يافت و به ‪ ۶۶‬ميليون نفر رسيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین