کد خبر: ۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۴

ایران در رادیوهای بیگانه

آفتاب‌‌نیوز :


ـ رادیو اسراییل
*امروز دوباره از مقامات ارشد ایران شنیده شد که ایران از حق خود  مبنی بر غنی سازی اورانیوم، صرف نظر نخواهد کرد.
* در اورشلیم محل نگهداری اسناد و مدارک جنایات نازی ها علیه شش میلیون نفر یهودیان اروپا ـ از جامعه بین المللی خواستار شدند نسبت به سخنان یهود ستیزانه رئیس جمهوری برگزیده حکومت دینی ایران بی تفاوت نماند و آن را شدیدا محکوم کنند.
* حکومت ایران افرادی چون دیوید ایرلینگ، رابرت پوریسون و روژه گارودی را ـ که از سوی غرب طرد شده اند به خاطر آن که هولوکاست را انکار کرده اند ـ با آغوش باز می پذیرد و از آنان و سخنان یهود ستیزانه ای که ایراد کرده اند آشکارا حمایت می کند.
* رئیس ستاد کل ارتش اسراییل گفت، شعارهای ضد اسراییلی و ضد یهودی که اخیرا از سوی ایران شنیده می شود، خشم ایالات متحده و اروپا را برانگیخته است و در این مرحله اسراییل باید رسیدگی به این خطر بزرگ را به عهده جامعه بین المللی واگذارد.
* قرار است نمایندگان ارشد پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت روز دوشنبه در لندن، گردهم می آیند تا درباره بحرانی که حکومت دینی ایران آن را به وجود آورده، با هم به رایزنی بپردازند.
* وزیر خارجه انگلیس  بار دیگر تاکید کرد الان به هیج وجه سخن از حمله نظامی به ایران نیست ولی کشورهای جهان، به طور فزاینده ای خواهان آن هستند اقدامات موثری علیه برنامه اتمی ایران با هدف متوقف ساختن کامل آن به عمل آید.
* وزیران خارجه سه کشور ارشد اروپایی در کنفرانس مطبوعاتی خود در برلین، قاطعانه از حکومت ایران خواستار شدند در کار خود تجدید نظر کند و شکستن تعهدات خود را متوقف کند و به عملیات غنی سازی اورانیوم دست نزند.
* وزیر خارجه انگلیس گفت: مذاکرات هسته ای با ایران به بن بست رسیده و ما به زودی خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای حکام خواهیم شد.
* وزیر خارجه فرانسه گفت: دولت های فرانسه، بریتانیا و آلمان به این نتیجه رسیده اند که دیگر دلیلی برای ادامه مذاکرات با دولت ایران، در خصوص فعالیت های هسته ای ایران، باقی نمانده است.
* پزشکان گفتند، وضع آریل شارون وخیم است و تنها معجزه می تواند او را بهبود بخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین