کد خبر: ۳۷۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۸

الظواهری پنجاه پنجاه مرده است

آفتاب‌‌نیوز :  این در حالی است که این خبر از سوی مقامات رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. با این حال منابع اطلاعاتی گفته اند که احتمالاتی وجود دارد که الظواهری در یکی از سه خانه ای بوده باشد که توسط CIA مورد حمله قرار گرفته است. 

در حال حاضر نیروهای اطلاعاتی پاکستانی در حال بررسی اجساد می باشند تا از طریق انجام آزمایش DNA اجساد جمع آوری شده صحت مرگ الظواهری را بررسی کنند. وزیر اطلاعات پاکستان در تماسی که با وی از سوی CNN گرفته شد خبر مرگ الظواهری را تائید نکرد. همچنین پنتاگون و کاخ سفید هنوز هیچ اظهار نظری در خصوص مرگ الظواهری نکرده اند. در این حمله که صبح روز جمعه انجام شد 18 نفر جان خود را از دست دادند که شامل هشت مرد, پنج زن و پنج کودک می شدند. 

این حمله دقیقا یک هفته بعد از پخش یک نوار ویدئویی از شبکه الجزیره که در آن الظواهری خطاب به بوش گفته بود باید شکست در عراق را بپذیرید صورت گرفته است. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در آمریکا متعقدند الظواهری مغز متفکر حمله 11 سپتامبر سال 2001 بوده است. 

وی همچین بعلت همکاری در بمب گذاری سفارت های ایالات متحده در کنیا و تانزانیا در سال 1998 تحت تعقیب دولت آمریکا قرار دارد. دولت آمریکا مبلغ بیست و پنج میلیون دلار برای هرگونه خبری که منجر به دستگیری وی شود جایزه تعیین کرده است. 

از زمانی که بن لادن از اکتبر سال 2004 میلادی در تلویزیون دیده نشده پیغام تلویزیونی هفته گذشته الظواهری پنجمین پیامی بود که از الظواهری در سال گذشته پخش شد. وی در این پیام ویدئویی مسوولیت رهبری حمله به متروی لندن را نیز بر عهده گرقته است. الظواهری و بن لادن برای اولین بار در سال 1998 یکدیگر را ملاقات کردند و الظواهری با ادغام گروه جهاد اسلامی با تشکیلات بن لادن بصورت رسمی همکاری خود با او را آغاز کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین