کد خبر: ۳۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۱

پاکستان بدنبال میانجی گری آمریکا در مناقشه کشمیر

آفتاب‌‌نیوز : بنا بر اعلام مقامات رسمی پاکستان، عزیز در اولین سفر رسمی خود تحت عنوان نخست وزیر پاکستان در ماه جاری میلادی به کاخ سفید می رود تا با بوش و دیگر مقامات این کشور در خصوص اقدامات اخیر اسلام‌آباد مذاکره و از حمایت واشنگتن در جوامع بین المللی برخوردار شود.
به گفته پاکستانی ها شوکت عزیز در این دیدار درباره روابط دو جانبه سیاسی، ادامه مذاکرات هند و پاکستان موقعیت افغانستان و مبارزه علیه تروریسم مذاکره خواهد کرد.
پاکستان که به عنوان یکی از متحدان آمریکا در جنگ علیه تروریسم محسوب می شود، بارها از مقامات ایالات متحده خواسته که از نفوذ خود برای تایید گفت و گوها بین این کشور و مقامات دهلی بر سر مسئله کشمیر استفاده کند تا شاید بتوان در جنوب آسیا نیز صلح و آرامش برقرار شود.
عزیز امیدوار است که با سفر به آمریکا و ارایه گزارش جامعی از اقدامات پاکستان نظیر برنامه غیر نظامی شدن کشمیر و ایجاد حکومت مستقل در این منطقه که از سوی هند رد شده است، مقامات واشنگتن را وادار به عکس العمل کند.
در این سفر عزیز در خصوص اقدامات پاکستان مبنی بر اسکان زلزله زدگان این کشور، کمک های بین المللی به آوارگان و برنامه های هسته ای ایران نیز مذاکره می کند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین