کد خبر: ۳۷۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۳

مسئله گوانتانامو به مرکل ربطی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : بوش در یک کنفرانس خبری مشترک با مرکل در کاخ سفید بر این نکته تاکید کرد که تا زمانی که جنگ علیه تروریسم ادامه دارد و تا زمانی که تهدیدی وجود دارد ما ناچاریم برای محافظت خودمان در مقابل کسانی که به ما آسیب می رسانند آنها را در گوانتانامو نگه داریم. 

بوش و سایر سیاستمداران آمریکایی بارها گفته اند که در این زندان تروریست های منظون به همکاری با القاعده و تعدادی از اعضای طالبان را نگه داری می کند در حالیکه وکلا و گروههای طرفدار حقوق بشر می گویند که تعدادی زیادی از این زندانیان افراد بی گناه هستند.

مرکل قبل از سفر به آمریکا چندین بار در مصاحبه با خبرنگاران به این موضوع اشاره کرده بود که زندان گوانتانامو باید تعطیل شود و در این نشست مشترک به خبرنگاران گفت: من و بوش کاملا در مورد این موضوع با یکدیگر صحبت کردیم و معتقدم که وجود چنین زندان هائی تنها یک اقدام کوچک در جنگی تمام عیار علیه تروریسم است هر چند که ما معتقدیم جنگ برای علیه تروریسم یک ضرورت است هر چند که تفاوت هایی در نحوه رویایی با آن وجود دارد.

از سال 2002 میلادی تا کنون 760 زندانی در گوانتانامو نگهداری شده اند که 160 زندانی آن آزاد شده و 76 نفر از زندانیان نیز به زندانهای سایر کشورها منتقل شده اند. از آن زمان تا کنون تنها 9 نفر از زندانیان این زندان تفهیم اتهام و محاکمه شده اند در حالیکه سایر زندانیان همچنان بلاتکلیف در این زندان نگهداری می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین