کد خبر: ۳۷۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۴

نگرانی وزارت بهداشت از گسترش آنفلولانزای پرندگان در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز : دكتر گويا افزود: گزارش‌هاي اوليه سازمان جهاني بهداشت نشان داده كه كودكان مبتلا در كشور تركيه مستقيما با پرندگان به ويژه پرندگان تلف شده در تماس بوده‌اند لذا عدم تماس با پرندگان در پيشگيري از ابتلا حائز اهميت است.

وي با بيان اين كه چنانچه بيماري به حالت بومي درآيد كنترل آن به آساني بين پرندگان امكانپذير نيست،

وی توصيه كرد: كودكان و كساني كه با پرندگان در تماس هستند (عمدتا در مناطق روستايي) از تماس مستقيم با پرندگان اكيدا خودداري كنند و در صورت دست زدن پس از تماس دستها را به دقت با آب و صابون شست‌وشو دهند.

رييس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت افزود: كساني كه به بريدن سر مرغ، كندن و يا خالي كردن شكم پرندگان و يا در مرغداري اشتغال دارند بايد دستها را به دقت شست‌وشو دهند. زنان خانه‌دار هم حين پاك كردن مرغها از دستكش استفاده كنند و گوشت مرغ و تخم‌مرغ را به هيچ وجه به صورت نيمه پز مصرف نكنند.

دكتر گويا با بيان اين كه چنانچه ساكنان مناطق مرزي به علايم آنفلوانزا دچار شدند بايد از خود درماني پرهيز كنند، ادامه داد: اين افراد مي‌توانند با مراجعه به مراكز درماني تحت معاينه و درمان قرار گيرند.

رييس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت در پايان يادآور شد: از علايم آنفلوانزا، تب، سردرد، گلودرد، سرفه و آبريزش است. در بين مبتلايان آنفلوانزاي پرندگان اختلالات شديد تنفسي بروز مي‌كند كه نهايتا به بستري فرد در بيمارستان و ICU منتهي شده و گاه اسهال نیز در اين مبتلايان بروز مي‌كند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین