کد خبر: ۳۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۶

بازتاب کنفرانس خبر رئیس جمهور در خبرگزاری ها

آفتاب‌‌نیوز :
چگونه ممکن است که از توسعه علمی کشوری جلوگیری کرد؟ چگونه افکار عمومی جهان عملیات تبلیغاتی کشورهای خود علیه ایران را هنگامی که دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی در تمامی پایگاه های هسته ای تعبیه شده است را خواهند پذیرفت. ایران دو سال و نیم تلاش کرد اعتماد جامعه بین المللی را بازگرداند و اکنون نوبت کشورهای اروپایی است که تدابیر اعتماد سازی را به کار گیرند.
رویترز: رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت چنانچه این کشور برای اعمال تحریم های احتمالی به شورای امنیت ارجاع شود، این امر موجب نخواهد شد که ایران از مسیر به دست آوردن فناوری هسته ای باز بماند. ما از ابزارهای لازم برای دفاع از حق خودمان برخوردار هستیم. آنهایی که از زیان خشن برضد ایران استفاده می کنند، ده بار بیش از نیاز ما به آنها ایران نیاز دارند.
فرانس پرس: رئیس جمهور سرسخت ایران روز شنبه عهد کرد که کشورش در ارتباط با برنامه هسته ای جنجالی این کشور کوتاه نخواهد آمد، حتی چنانچه شورای امنیت دستور این کار را صادر کند. احمدی نژاد خاطر نشان کرد کشور غنی از نفت و گاز او اهرم خود را برای دفاع از منافع ملی خود دارد. وی گفت: کشورهایی که با زبانی بسیار خشن و غیر قانونی با ما رو در رو می شوند، در نهایت بیشتر به ما نیاز دارند. احمدی نژاد با حمله به آنچه که او جنایتکاران جنگی غربی حامی اسراییل نامید گفت: آنهایی که آشکارا از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند، باید بدانند که نام آنها در فهرست جنایتکاران جنگی خواهد بود و به زودی در دادگاه های فلسطینی محاکمه خواهند شد.
وی در واکنش به اظهارات مرکل بوش اظهار داشت: این ما هستیم که باید زرادخانه های رژیم اشغالگر قدس را بازرسی و آنها را پلمب و نابود کنیم.
خبرگزاری آلمان: رئیس جمهور ایران خواستار آزاد بودن بحث درباره قتل عام یهودیان در جنگ جهانی دوم هولوکاست شد. احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت غرب باید روشنفکرانه عمل کند و اجازه بحث بین المللی درباره ابعاد واقعی قتل عام یهودیان در جنگ جهانی دوم را بدهد.
خبرگزاری ایتارتاس: رئیس جمهور ایران تلاش کرد جامعه بین المللی را متقاعد کند که برنامه های هسته ای ایران هیچ تهدیدی برای جهان نیست. کنفرانس مطبوعاتی بزرگ در تهران بیشتر با این هدف برگزار شد تا احمدی نژاد بگوید ایران نیازی به سلاح اتمی ندارد. به گفته وی، ایران از حق خود برای دستیابی به انرژی اتمی صلح آمیز دست نخواهد کشید.
خبرگزاری ریانووستی: محمود احمدی نژاد گفت: ایران دو سال و نیم سعی کرد اعتماد جوامع بین المللی را به برنامه های هسته ای خود تقویت کند، اما امروز نوبت کشورهای غربی است که گامی برای تقویت اعتماد ایران بردارند چرا که ما صداقت آنان را باور نداریم. آنهایی که خود سلاح هسته ای دارند و گمان می کنند حق بیشتری نسبت به سایر ملل دارند به شدت در اشتباهند. مطابق قوانین بین الملل و قرارداد ان.پی.تی همه کشورها حق داشتن فناوری های صلح آمیز شود.
در نتیجه بازرسی های بی سابقه تاسیاست هسته ای ایران توسط آژانس، حتی یک مدرک نیز برای اثبات این که فعالیت های هسته ای ایران دارای اهداف نظامی هستند یافت نشد. اکنون غرب اعلام می کند مخالف تحقیقات هسته ای در ایران است، اما آنان فقط می خواهند که انرژی را در انحصار داشته و آن را با قیمت بالا به سایر کشورها بفروشند.
خبرگزاری شینهوا: رئیس جمهور ایران روز شنبه گفت: در خواست های برای توقف تحقیقات هسته ای ایران با پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و نیز پیمان های سامانه نظارت هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد مغایرت دارد. موضع ما مشخص است و ما بر اساس پیمان منع گسترش هسته ای و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های هسته ای را انجام می دهیم و درخواست از ما برای توقف تحقیقات هسته ای با این پیمان ها مغایرت دارد. تحقیقات هسته ای حق طبیعی ماست و تعلیق تحقیقات هسته ای نیز داوطلبانه بوده و اکنون آن را از سر خواهیم گرفت.
سی.ان.ان: رئیس جمهور ایران به شدت از حق کشورش در داشتن برنامه هسته ای دفاع کرد. آقای احمدی نژاد گفت ایران با وجود افزایش فشارهای بین المللی حاضر نیست از موضع خود عقب نشینی کند. وی غربی ها را به استفاده از سیاست دو پهلو در قبال ایران متهم کرد. وی گفت ملت ما یک ملت فرهنگی و متمدن با تاریخ دیرینه است و نیاز به تسلیحات ندارد، تسلیحات مخصوص کشورهایی است که بر اساس زور عمل می کنند و می خواهند دیگر کشورها را فتح کنند و دیدگاه های ما روشن است و معتقدیم که در محیط ما هر چه که بخواهیم می توانیم داشته باشیم. احمدی نژاد درباره امریکا بدون ذکر نام اظهار نظر کرد و گفت صلحی که دیگر کشورها از آن دم می زنند مصنوعی است و پایدار نخواهد ماند.
بی.بی.سی: رئیس جمهور ایران در کنفرانس خبری طولانی خود ابتدا بر تمایل کشور به برقراری صلح در جهان تاکید کرد لحن وی در ابتدای مصاحبه در مقایسه با گذشته آشتی جویانه تر بود. اما هر چه کنفرانس خبری پیشتر می رفت، بر میزان عصبانیت رئیس جمهور ایران نیز افزوده می شد. وی خطاب به غرب گفت شما در جلوی میکروفن قرار گرفته و به ما توهین می کنید. آیا این گونه رفتارها نشان از تمدن دارد؟ این شما هستید که باید رفتار خود را اصلاح کنید.
خوب می دانید که نیاز شما به ما بیشتر از نیاز ما به شماست و بهتر است در اتخاذ تصمیمات و اقدامات خود دقت کنید، چون ممکن است در آینده از رفتار خود پشیمان شوید و دیگر فرصت جبران اشتباه خود را نیابید. ایران ازحق خود برای دستیابی به فناوری هسته ای دست برنخواهد داشت.
العربیه: رئیس جمهور ایران هشدار داد توسل به شورای امنیت سازمان ملل به حل بحران برنامه هسته ای این کشور کمک نخواهد کرد. وی افزود: اگر افرادی بر محروم کردن مردم ایران از حقوقش اصرار دارند باید بدانند چنین چیزی تحقق نخواهد یافت. ملت ایران دارای تمدن و فرهنگ است و به سلاح هسته ای نیازی ندارد. کسانی که تلاش می کنند همه معادلات را با زور و قدرت حل کنند، خود خواهان سلاح هسته ای هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۴/۱۰/۲۵
0
0
وقتي كه مصاحبه مطبوعاتي رياست محترم جمهوري اسلامي را ميديدم احساس غرور كردم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین