کد خبر: ۳۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۶

ملت با فرهنگ و تمدن ایران نیازی به سلاح هسته ای ندارد

آفتاب‌‌نیوز :  سی ان ان در ادامه می افزاید: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، آمریکا و کشورهای غربی را زورگویانی خواند که با دیدگاه قرون وسطایی به جهان می نگرند.
وی همچنین بر حق کشورش برای ادامه تحقیقات هسته ای تاکید کرد.
احمدی نژاد با اشاره به آمریکا و سه کشور اتحادیه اروپا گفت: کشورهایی که خود دارای سلاح هسته ای و شیمیایی هستند، و هر سال رآکتورهای هسته ای جدید می سازند، در مقابل ایران موضع گرفته اند.
احمدی نژاد افزود: ما یک ملت با فرهنگ و متمدن هستیم و نیازی به سلاح هسته ای نداریم. تنها آنهایی که می خواهند با استفاده از زور همه چیز را حل کنند به سلاح هسته ای نیاز دارند.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی هسته ای و معاهده عدم تکثیر هسته ای به ایران اجازه توسعه فناوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز را می دهند گفت: ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و اعمال تحریم ها باعث توقف برنامه هسته ای ایران نمی شود.
سخنان احمدی نژاد یک روز پس از آن صورت گرفت که بوش و آنجلا مرکل در واشنگتن از تمام کشورها خواستند تا فعالیت های هسته ای ایران را محکوم کنند.
بوش ایران مسلح به سلاح هسته ای را تهدید جدی برای امنیت جهان خواند.
پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس به علاوه آلمان روز دوشنبه برای بحث در مورد بن بست هسته ای ایران در لندن گرد هم می آیند. بر اساس اعلامیه ای که دفتر وزارت خارجه انگلیس منتشر کرده این جلسه بر روی قطعنامه شورای امنیت متمرکز می شود، که روسیه و چین آن را وتو نکنند. آمریکا از این اقدام کشورهای اروپایی برای ارجاع برنامه هسته ای ایران به شورای امنیت استقبال کرده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین