کد خبر: ۳۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۱
از سوی مؤسسه فلسفه آکادمی علوم روسيه

همایش فلسفه برای کودکان در مسکو برگزار می شود

آفتاب‌‌نیوز :

همایش "فلسفه برای کودکان: فردی در میان مردم " 4 تا 7 خرداد ماه از سوی مؤسسه فلسفه در آکادمی علوم روسيه و دانشگاه ملی مسکو برگزار می شود.
موضوعات و عناوینی که در این همایش مورد بحث قرار می گیرند به طور عمده، دنیای فعلی و زمان حاضر را مورد توجه قرار می دهد که همواره در حال تغییر است. همایش فلسفه برای کودکان مسکو همچنین به تأثیر برنامه فلسفه برای کودکان در اخلاق کودک و نوجوان پرداخته و آموزش و تعلیم را در این راستا مورد بررسی قرار می دهد.
عناوین و سخنرانهای این همایش عبارت است از: فلسفه برای کودکان و استراتژیهای زندگی ( نینا ژولین)؛ فلسفه برای کودکان و تفلسف کودک در دنیای متغیر( الگا ولکوگونوا، ورونیکا لئونیتیف، لاریسا راتونسکیک)؛ روانشناسی فلسفه ورزی کودکان: یک کودک در دنیای در حال تغییر( لیندا شنیدر)؛ آموزش فلسفی کودکان و نوجوانان در دنیای در حال تغییر( مارگاریتا دودینا و ورسا اودینتسوفا)؛ اخلاق برای کودکان و نوجوانان: آموزش و تعلیم ( روبن آپریسیان، اسوتلانا لویکوا)؛ زیبایی شناسی برای کودکان و نوجوانان: هنر به عنوان ابزار ارتباطات( نیکولای کیاشنکو، گیلدا پونوماریوا، بلا ارنگراس).
این همایش همچنین اقدام به برگزاری میزگردهایی کرده است که با حضور اساتید برنامه فلسفه برای کودکان در روسیه برگزار می شوند. این میزگردها موضوعات کودکان - فیلسوفان: چگونه در هنر درک دیگران مهارت یابیم و دانش آموزان و جوانان: گفتگو با دنیا را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
علاوه بر دانشگاه ملی مسکو و مؤسسه فلسفه  آکادمی علوم روسیه، دانشگاه ملی تربیت معلم مسکو، خانه هنر، بخش فلسفه برای کودکان،  صندوق بین منطقه اي کودکان و مجله های پرسشهای فلسفی و علوم فلسفی این همایش را مورد حمایت قرار داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین