کد خبر: ۳۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۴ - ۲۰:۲۹

اجرای طرح دندانپزشک خانواده

آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمد مهدی وردی افزود: به دنبال اجرای طرح  ارجاع و پزشک خانواده و در راستای خدمت رسانی و اجرای بیمه روستائیان طرح پزشک خانواده وارد طرح بیمه روستایی شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی منطقی به روستائیان و کاهش هزینه های دندانپزشکی آنها و به دنبال آن دستیابی به اصول راهبردی صحیح در پیشگیری و درمان های رایج دهان و دندان است.

دکتر وردی با بیان اینکه خدمت رسانی در این طرح در 3 سطح پیش بینی شده است، اظهار داشت: در سطح یک خدمت رسانی در مراکز روستایی توسط بهورزان به صورت تشخیص و ارجاع به سطوح 2 و 3 صورت خواهد پذیرفت.

مدیر کل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت و درمان گفت: در سطوح 2 بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان عمومی نسبت به ارائه خدمات درمانی ارجاع شده از سطح یک و در مناطق شهری، روستایی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی تخصصی نیز پس از ارجاع از سطوح 2 به مناطق سطح 3 انجام خواهد شد، افزود: سطوح مختلف خدمت رسانی در هر 3 سطح در گروههای سنی منهای صفر ( از دوران جنینی و مادران باردار و شیرده) تا مثبت 100 ( سنین کهنسالی) در نظر گرفته شده است.

وردی با بیان اینکه تمامی بسته های خدمتی، پروتکل های درمانی و سیر مراحل ارجاع در هر یک از سطوح تدوین شده در دست بررسی نهایی قرار دارد، گفت: طرح دندانپزشک خانواده پس از طی مراحل قانونی و تامین منابع انسانی و مالی اجرا خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین