کد خبر: ۳۷۵۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
نظرسنجی ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست:

70 درصد از آمریکایی‌ها نظر نامساعدی به ترامپ دارند

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی «ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست» حاکی از آن است که 70 درصد از مردم آمریکا نظر نامساعدی به «دونالد ترامپ» دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
طبق تازه‌ترین نتایج نظرسنجی شبکه «ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست» که روز چهارشنبه (امروز) منتشر شد، از هر 10 آمریکایی، 7 نفر به دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری نظر نامساعدی دارند.

طبق این گزارش، 70 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نظر نامساعدی به ترامپ دارند که این آمار در مقایسه با نظرسنجی ماه مه، افزایش 10 درصدی داشته است. یک نفر از هر سه نفر یا همان 29 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، نظر مساعدی به ترامپ دارند که در مقایسه با ماه گذشته میلادی که 37 درصد از ترامپ حمایت کرده بودند، کاهش داشته است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که «هیلاری کلینتون» که هفته گذشته موفق به کسب نامزدی نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شد نیز تنها از حمایت 43 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برخوردار شد و 55 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند اعلام کردند که نظر نامساعدی به او دارند.

این در حالی است که در ماه گذشته، 44 درصد از مردم آمریکا نظر مساعدی به کلینتون داشتند و 53 درصد هم گفته بودند نظر مثبتی به وی ندارند.

طبق این گزارش، در میان جمهوری‌خواهان، میزان محبوبیت ترامپ در مقایسه با ماه مه با کاهش 12 درصدی روبرو بوده است و میزان محبوبیت کلینتون در بین دموکرات‌ها نیز در مقایسه با ماه مه با کاهش 6 درصدی روبرو بوده است.

در بین نژادهای آمریکایی نیز، 39 درصد از سفیدپوستان از کلینتون حمایت کردند و 61 درصد نظر نامساعدی به وی داشتند. این در حالی است که تمامی دیگر نژادها و قومیت‌های آمریکا نظر مساعدی به کلینتون داشتند.

در خصوص ترامپ، 94 درصد از سیاهپوستان نظر نامطلوبی به وی داشتند و 89 درصد از لاتین‌ تبارها و 88 درصد از غیرسفیدپوستان، نظر خوبی به ترامپ نداشتند.

به گزارش فارس، میزان محبوبیت ترامپ در بین سفیدپوستان در مقایسه با ماه مه، با کاهش 20 درصدی روبرو بود به طوریکه تنها 39 درصد از سفیدپوستان از ترامپ حمایت کردند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز/واشنگتن‌پست از طریق خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه در بین بازه زمانی 8 تا 12 ژوئن انجام گرفت. یکهزار آمریکایی در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند و حاشیه خطای آن مثبت و منفی 3.5 درصد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
همه حرف مفته ایشون رییس جمهور بعدی امریکاست شما برو یک فکری به حال خودت بکن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین