کد خبر: ۳۷۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۴
سرمربي تيم بايرن مونيخ:

سفر به ايران، ارزشمند بود

آفتاب‌‌نیوز : در ابتداي ورود به تهران نيز محمد حسن انصاري فرد رئيس باشگاه پرسپوليس با تشكر از مسافرت مونيخي ها براي آنها آرزوي اقامتي خوش در تهران كرد.
سپس اعضاي تيم بايرن با اتوبوسي كه از سوي پليس هم اسكورت مي شد به ورزشگاه آزادي رفت و در اين ميان هواداران ايراني بايرن كه پرچم هاي خود را از اتومبيل هاي خود بيرون آورده بودند، اتوبوس را تعقيب مي كردند.
آنها حتي با شيرين كاري هاي خود در رانندگي به هر زحمتي كه بود به اين تعقيب ادامه مي دادند و هميشه كمترين فاصله ممكن را با اين اتوبوس حفظ مي كردند.»
اين شور و حرارات تماشاچي هاي ايراني، در استاديوم هم محسوس بود.
ميشائيل بالاك در توصيف حال و هواي ورزشگاه آزادي در آن روز گفت: « سر و صداهايي كه از سكوها شنيده مي شد باور نكردني بود، حتي وقتي هم كه پا به زمين بازي گذاشتيم، اين سر و صداها تمام نشده بود».
هيجان استاديوم در حالي بود كه تنها پنجاه هزار نفر تماشاچي نصف آن را پر كرده بودند و در آن بين پنجاه طرفدار بايرن هم كه از اردوي دوبي به تهران آمده بودند ديده مي شدند.
فيليكس ماگات سرمربي بايرن هم در كل از جو ورزشگاه و بازي اظهار رضايت مي كرد: « كلاً همه چيز خوب پيش رفت و در نهايت بايد بگويم ارزشش را داشت كه به تهران برويم.»
در كنار ماگات، اولي هوينس، مدير عامل بايرن با بيان يك جمله عقيده اش را كاملاً روشن ساخت: «حتي اگر امكانش فراهم باشد، همين فردا دوباره اين سفر را تكرار مي كنم».
نفر ديگري كه از اين مسافرت خيلي رضايت داشت علي كريمي بود كه در اولين فرصت توانسته بود به كشورش برگردد. او كه روزگاري تكيه گاه همين تيم پرسپوليس بوده و چهره شناخته شده اي براي جوانان ايراني محسوب مي شود در مورد اين مسابقه اظهار داشت: «اميدوار بودم بهتر از اين بازي كنم، اما پاهاي من خيلي خسته بودند و توانش را نداشتم . با اين حال ما بازي را برديم و مسابقه هم مسابقه موفقي براي ما از كار در آمد».
در نزديكي فرودگاه تهران نيز بسياري از فوتبالدوستان ايراني پارچه اي در دست داشتند و به علي كريمي خوش آمد گفتند، روي پارچه به زبانهاي فارسي و آلماني نوشته شده بود: «علي كريمي، ستاره فوتبال آسيا، به خانه خوش آمدي»
كريمي اما در اين بازي بيش از 45 دقيقه بازي نكرد و موفق هم نشد دروازه بان پرسپوليس را كه برادرش هم بود مغلوب سازد.
در شروع نيمه دوم ماگات او و ديگر بازيكنان نيمه اول را از زمين بيرون كشيد و از يك تركيب كاملاً متفاوت در نيمه دوم استفاده كرد.
ماگات در حالي كه تهران را به مقصد دوبي ترك مي كرد، گفت: «در اين مدت فقط تمرين كرده ايم و خيلي خوب مي شود كه اگر بتوانيم مثل مسابقه دوستانه با پرسپوليس تدارك يك بازي دوستانه ديگر را با همين شرايط بدهيم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین