کد خبر: ۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۹

دومين مستند موفق تاريخ سينماي جهان در جشنواره فجر

آفتاب‌‌نیوز : مستند رنگي و 58 دقيقه‌اي «رژه پنگوئن‌ها» محصول كشور فرانسه در سال 2005 ميلادي است. 

اين فيلم كه «مورگان فريمن» راوي اوست،‌داستان هزاران پنگوئن امپراطوري است كه خانه‌هاي امن خود را در اقيانوس آبي ترك مي‌كنند و با گذر از يخ‌ها سفر طولاني خود را به سرزمين توليدمثل آغاز مي‌كنند، سرزميني كه هيچ موجود زنده ديگري در آن موقع از سال تاب و تحملش را ندارد. 

«رژه پنگوئن‌ها» كه محصول مشترك كمپاني برادران وارنر و كمپاني فيلم جغرافياي ملي است، اولين بار 24 ژوئن (3 تير) در سطحي محدود در آمريكا اكران شد و طي مدت زمان كوتاهي بيش از 77 ميليون و 273 هزار دلار فروش كرد. 

اين فيلم كه در همين مدت توانست توجه و علاقه عموم مردم را به خود جذب كند، از نظر منتقدان برجسته سينماي آمريكا فيلمي برجسته، خارق‌العاده و بسيار زيباست. 

گفتني است: اين فيلم چندي پيش بعنوان نماينده كشور فرانسه براي شركت در اين دوره از رقابت‌هاي اسكار معرفي شده بود ولي فيلمسازان فرانسوي در اقدامي غيرمعمول مستندي جديد با نام «جويو كس نيول» را به جاي آن به آكادمي علوم و هنرهاي سينماي معرفي كنند. 

«رژه پنگوئن‌ها» با فروش بالاي 77 ميليون دلار، تا به امروز پرفروش‌ترين فيلم فرانسوي زبان بوده كه در كشور امريكا به نمايش درآمده است. 

در عين حال اين فيلم بعد از «فارنهايت 9.11»، دومين مستند پرفروش كل تاريخ سينما بوده و حتي احتمال آن هست كه بزودي مقام موفق‌ترين مستند سينما را هم از آن خود كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین