کد خبر: ۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۱
عضو کميسيون انرژی مجلس:

غنی‌سازی در کشور دیگر مورد قبول هیچ کشوری نیست

آفتاب‌‌نیوز : جواد سعدون‌زاده با بيان اين مطلب افزود: طرف های اروپايی برخلاف آنچه ادعا داشتند تحت تاثير جوسازی‌های آمريکا و اسرایيل قرار گرفته‌اند.

وی تصريح کرد: واکنش‌ها نسبت به ازسرگيری تحقيقات هسته‌ای ايران خصمانه و به دور از منطق است.

سعدون‌زاده با تاکيد بر حق مسلم تمام کشورها برای بهره‌مندی از دانش هسته‌ای افزود: رهبرای دينی و سياسی ما از ابتدای راه اعلام کردند که کاربرد سلاح‌های هسته‌ای را از لحاظ شرعی حرام می‌دانند و جزو سياست‌های دفاعی جمهوری اسلامی نيست.

عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان اظهار داشت: دنيای غرب وحشت دارد ايرانی که امروز ادعای رهبری فرهنگی جهان را کرده، با پيشرفت در زمينه علمی و صنعتی به اين هدف خود نزديک خواهد شد.

نماينده مردم آبادان در مجلس گفت: علي‌رغم اينکه تصميم در مورد ارجاع پرونده‌های هسته‌ای ايران به شورای امنيت سازمان ملل بر عهده شورای حکام آژانس است، اما ايران تاکنون هيچ موردی را نقض نکرده و تحقيق در زمينه غنی‌سازی حق محفوظ همه کشورهای عضو ان.پی.تی است.

وی افزود: گرچه بازرسان آژانس با نصب ابراز کنترل در مراکز ما از همه فعاليت‌هايمان اطلاع دارند، اما ادعا می‌کنند که ايران کشوری غير قابل اعتماد است و اگر از زير ساخت‌های هسته‌ای برخوردار شود ممکن است در آينده دست به استفاده غير صلح‌آميز بزند و اين مصداق قصاص قبل از جنايت است.

سعدون‌زاده در پايان خاطرنشان کرد: آمريکا و طرف‌های اروپايی قصد دارند با کمک نهادهای بين‌المللی و در نهايت هر وسيله بازدارنده، ايران را از حق مسلم خود محروم سازند و اين برخاسته از بدبينی بی‌عدالتی آنها نسبت به جهان سوم و در راس آنان ايران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین