کد خبر: ۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۲۴

تایم:احمدی نژاد از تاکتیک های ویژه استفاده می کند

آفتاب‌‌نیوز : هفته نامه تایم در مقاله ای اختصاصی به تشریح سیاست های محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران پرداخت و نوشت:رئیس جمهور جدید ایران قصد دارد به هر قیمتی که شده در داخل ایران به نوعی اتحاد دست پیدا کند و در این راستا از روش های جالبی استفاده می کند.

تحلیل گر تایم در ادامه نوشت:احمدی نژاد از زمانی که در انتخابات به ریاست جمهوری رسید، با طرح برخی ایده های ویژه درصدد برآمد تا بدون برکنار کردن رقبایش و یا مخالفینش که هاشمی رفسنجانی یکی از آنان بود، به نوعی اتحاد داخلی دست پیدا کند.

تایم نوشت: برای مثال احمدی نژاد با مطرح کردن موضوع هولوکاست و پاک کردن اسرائیل از نقشه جهان به زعم خود موضوعی را مطرح کرد که خواسته تمام گروه های داخلی ایران بود هرچند که برخی گروه های سیاسی با احتیاط با این مسئله برخورد کردند.

پس از آن نیز احمدی نژاد دست به ابتکار جالبی زد و موضوع هسته ای را پیش کشید و بارها تاکید کرد غربی ها می خواهند ایرانی ها را از حق خود محروم کنند.

تایم نوشت:از دید ایرانی ها و دیگر کشورهای خاورمیانه، اسرئیل و غرب دو دشمن اصلی هستند .احمدی نژاد هم همین دو موضوع را مورد تاکید قرار داد و علاوه بر آنکه خواهان پاک شدن اسرائیل از نقشه کره زمین شد،غرب را نیز دشمنی خواند که می خواهد ایرانی ها را از حق خود برای دستیابی به انرژی هسته ای محروم کند.

بنابراین احمدی نژاد بهترین کارت خود را رو کرد. شاید این تنها راهی بود که می توانست ایرانی ها را به خوبی متحد کند. احمدی نژاددر واقع با طرح این موضوع رقبایش را به دفاع از وی مجبور کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین