کد خبر: ۳۷۷۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

سامانه ضد موشکی گنبد آهنین علیه روسیه

یک ژنرال ارتش آمریکا امروز (دوشنبه) از طرح واشنگتن برای استفاده از واحد رهگیر سامانه ضد موشکی گنبد آهنین در پایگاه های هوایی اش در اروپا علیه روسیه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز، واحد ضد موشکی کوتاه برد استفاده شده در سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی از آن استفاده می کند، با بودجه کمکی آمریکا ساخته شد و طبق ادعاهای مقام های آمریکایی و رژیم صهیونیستی، 90 درصد موارد موشک ها را رهگیری می کند، اما این سامانه 50 میلیون دلاری به دلیل قیمت بالا و محدودیت برد جاذبه ای برای صادرات ندارد.

گلن برمهال سرلشگر مقر فرماندهی دفاع موشکی و نیروی هوایی ارتش آمریکا که به فلسطین اشغالی رفته است، در یک کنفرانس امنیتی گفت که سامانه های ضد موشکی میان برد پاتریوت و تاد آمریکا به یک سامانه مکمل ارزان قیمت نیاز دارند تا در برابر تهدید های موشکی کم اهمیت تر پاسخگو باشند.

به همین منظور آمریکا واحد رهگیری 'تامیر' که جزئی از گنبد آهنین ساخت مشترک دو شرکت صهیونیستی و آمریکایی است مورد آزمایش قرار داده اند.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در اروپا جریان دارد، به ویژه این واقعیت که روسیه همواره در حال آماده سازی و تقویت ارتش و نیروهایش است و تهدیدی واقعی محسوب می شود، ما هم به فکر استقرار سامانه دفاعی چند لایه ای افتاده ایم.

به گفته این ژنرال آمریکایی، پاتریوت و تاد سامانه های خوبی هستند و برای آن چه طراحی شده اند مناسبند، اما حیف است که موشک های این سامانه ها برای اهدافی که می توان با هزینه ای کمتر به آن پاسخ داد، هدر بروند.
وی تصریح کرد: ما به دنبال چیزی شبیه گنبد آهنین هستیم و احتمالا این سامانه کوتاه برد را طی دو یا سه سال آینده مستقر می کنیم.
شرکت رافائل رژیم صهیونیستی ، سازنده سامانه گنبد آهنین، برای واحد رهگیر تامیر قیمت یکصد هزار دلار را پیشنهاد و برمهال نیز از آن استقبال کرده است.
قرار است این ژنرال آمریکایی روز سه شنبه سازوکار و عملکرد سامانه گنبد آهنین را در فلسطین اشغالی مورد بررسی قرار دهد. 
کارشناسان اسرائیلی می گویند گنبد آهنین ابتدا در حد پوشش شهری در مقابل راکت یا خمپاره های با برد 5 تا 70 کیلومتر طراحی شده بود اما این سامانه اکنون می تواند موشک های تا برد 150 کیلومتر را نیز رهگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین