کد خبر: ۳۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۷

پاکستان خواستار عذرخواهی رسمی کاخ سفید شد

آفتاب‌‌نیوز : شوکت عزیز نخست وزیر پاکستان به حمله آمریکا به این کشور که به بهانه از بین بردن ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده و مشاور خصوصی بن لادن صورت گرفت بشدت اعتراض کرد ولی گفت که به سفر خود به آمریکا طبق برنامه ادامه می دهد. 

هدف وی از این سفر تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این کشور و رایزنی در مورد مسائل امنیتی است. وی علی رغم اینکه حمله آمریکا را بسیار تاسف بار خواند با این حال تاکید که این که من فکر نمی کنم این حمله منکر این حقیقت نمی شود که پاکستان به سرمایه گذاری نیازی ندارد.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) قصد داشت ایمن الظواهری را که برای صرف شام به روستائی در نوار مرزی پاکستان با افغانستان دعوت شده بود را طی یک حمله موشکی غافلگیرانه بکشد ولی عدم حضور الظواهری در این حادثه باعث رسوا شدن آمریکا و خشم گسترده مردم پاکستان از اقدام این کشور گردید.

مقامات کاخ سفید تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص این حمله نداشته اند. پاکستان یکی از مهمترین متحدان آمریکا در جنگ علیه تروریسم است ولی به آمریکا اجازه عملیات نظامی در خاک این کشور را نداده است. بعد از این اقدام آمریکا وزارت امور خارجه پاکستان سفیر آمریکا دراین کشور را احضار کرد و بشدت از اقدام نظامی آمریکا و کشته شدن مردم بی گناه اعتراض کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین