کد خبر: ۳۷۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

رییس جمهور سابق مصر در فهرست تروریست ها

محمد مرسی برای اولین بار در فهرست تروریست ها قرار گرفته و حکم دادگاه که در آوریل گذشته صادر شده امروز اعلام گردیده و قبلا به ما به عنوان هیات مدافع از متهمان برای حضور در این جلسات اطلاع داده نشده بود.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه رسمی مصر نوشت: دستگاه قضایی مصر برای اولین بار محمد مرسی اولین رئیس جمهوری مدنی مصر را در فهرست تروریست ها قرار داد.

به گزارش ایرنا روزنامه رسمی مصر نوشت دستگاه قضایی این کشور در حکمی محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر را برای اولین بار در فهرست تروریست ها قرار داده است.

پایگاه خبری جی بی سی نیوز نیز به نقل از روزنامه مصری وقایع مصریه گزارش داد: دادگاه جنایی قاهره در پرونده مربوط به سال 2013 بعد از درخواست دادستانی مصر و بررسی اسناد مربوط به این قضیه، گروه اخوان المسلمین و 35 متهم پرونده از جمله محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور را به مدت 3 سال در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

این حکم در 14 آوریل گذشته (26 فروردین) صادر شده و اجرای آن از زمان صدور حکم اعلام شده است.

بنابر این گزارش، انتشار احکام رسمی دولت مصر به نشریه رسمی وقایع مصریه سپرده شده و این روزنامه مسئولیت انتشار تصمیم های رئیس جمهوری، قوانین جدید، تصمیمات نخست وزیر، احکام مربوط به امنیت ملی و قانون اساسی عالی این کشور را برعهده دارد.

از سوی دیگر اسماعیل ابو برکه وکیل متهمان گفت که 35 فردی که این حکم در مورد آنان صادر شده در پرونده جاسوسی با حماس متهم هستند و پیش از این حکم آنان صادر شده است.

ابو برکه افزود: محمد مرسی برای اولین بار در فهرست تروریست ها قرار گرفته و حکم دادگاه که در آوریل گذشته صادر شده امروز اعلام گردیده و قبلا به ما به عنوان هیات مدافع از متهمان برای حضور در این جلسات اطلاع داده نشده بود.

در ماه مارس 2015 هشام برکات دادستان سابق کل مصر دادگاه نیز رهبر اخوان المسلمین و 17 تن از افراد برجسته این گروه را در فهرست تروریست ها قرار داده بود، اما در 3 نوامبر همان سال این حکم توسط دیوان عالی مصر نقض شد.

بر اساس قانونی که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در فوریه سال 2015 در مورد گروه های تروریستی تصویب کرد، فهرستی از گروه های تروریستی تهیه شد و هر گروهی که فعالیت های جنایی درباره آنان به اثبات برسد در فهرست تروریست ها قرار می گیرد.

بر همین اساس روزنامه رسمی مصر فاش کرد که دستگاه قضایی این کشور در آوریل گذشته در حکمی گروه اخوان المسلمین را به همراه 215 نفر از اعضای این گروه در فهرست تروریست ها قرار داد و هیات مدافع در آن زمان اعلام کرد که نسبت به این اقدام اعتراض خواهد کرد.

از زمان برکناری محمد مرسی وابسته به اخوان المسلمین در سال 2013 مقامات مصر رهبران گروه اخوان المسلمین و اعضای آن را به تحریک خشونت و تروریسم متهم کرده و آنان را گروهی تروریستی نامیدند.
مرسی در ارتباط با پنج پرونده محاکمه شده که عبارتند از:
وادی نطرون (طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده)، جاسوسی بزرگ ( 25 سال زندان)، حوادث الاتحادیه، (20 سال زندان) و جاسوسی برای قطر (40 سال زندان) محکوم شده و پرونده اهانت به دستگاه قضایی وی نیز همچنان در جریان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین