کد خبر: ۳۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۲

دیدار وزير امور خارجه ايران با رييس جمهوري تاجيكستان

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رحمانف در اين ديدار با اشاره به علايق و روابط عميق دو كشور اظهار داشت: تاجيكستان علاقه مند به گسترش روابط دوجانبه در كليه زمينه‌ها بوده و خواهان تقويت همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي باايران است.

رييس جمهوري تاجيكستان با اشاره به طرحهاي مشتركي همچون احداث تونل انزاب و سد و نيروگاه سنگ توده ‪ ۳‬و ديگر مساعدتهاي جمهوري اسلامي ايران، اينگونه طرحها را نمونه‌هاي موفقي از تقويت مناسبات دوجانبه برشمرد.

متكي نيز در اين ديدار ضمن تشريح راهبردهاي دولت جديد جمهوري اسلامي ايران در تقويت روابط با همسايگان ، خصوصا كشور دوست و برادر تاجيكستان ،اظهار داشت: راهبرد اصلي دولت ايران گسترش مناسبات و تحرك بخشيدن همه جانبه ارتباطات و متبلور ساختن ظرفيتهاي جديد در روابط با كشورهاي همسايه مي‌باشد.

وي با اشاره به علايق و پيوندهاي تمدني و زباني بين دوكشور تصريح كرد: اينگونه علايق و پيوندها زمينه توسعه مناسبات را در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي، فرهنگي و منطقه‌اي فراهم ساخته و مراودات بين دو ملت را در چارچوب منافع مشترك آسان مي‌سازد.

وزيرامور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به روابط تهران - دوشنبه، طرحهاي توسعه‌اي بين دوكشور را مهم توصيف كرد و خواستار گسترش اين نوع مشاركتها بين دو كشور از طريق تقويت بخش خصوصي، افزايش مراودات تجار و فراهم ساختن تسهيلات بيشتر گرديد.

در اين ديدار همچنين طرفين درارتباط با مسايل منطقه‌اي و بين‌المللي رايزني و تبادل نظر كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین